Sari la conținut

Cum scăpăm de insomnie

Atunci când nu putem dormi cel puțin o zi pe săptămână pentru o perioadă de circa trei săptămâni este vorba despre insomnie acută. Dacă durează mai mult de o lună vorbim despre insomnie cronică. 

Insomnia este o tulburare a somnului care apare datorită imposibilității de a dormi sau de menține somnul. 

Unul dintre factorii principali ai insomniei, atunci când nu este vorba de o problemă de sănătate, este stresul. Primele complicații ale insomniei se manifestă pe termen scurt: oboseală pe timpul zilei, lipsa concentrării și a atenției, chiar tulburări de memorie. Pe termen lung, sunt afectate funcția cardiacă și de reparare a structurilor organelor.

Medicul neurolog Dan Mitrea recomandă ca atunci când ne pregătim de somn să pregătim un mediu propice, respectiv lumină scăzută, sau întuneric, climă cât mai bună, reducerea zgomotelor și un pat confortabil. De asemenea, este indicat ca cu două ore înainte de punerea la somn să nu mai mâncăm și să nu mai facem exerciții fizice. 

Dacă tulburarea este mai gravă atunci medicul va recomanda și un tratament medicamentos. Medicul neurolog a precizat că ceaiurile ajută la remedierea insomniei. 

De asemenea, avem nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte, atrage atenția medicul. 

În clasificarea internațională a tulburărilor de somn sunt peste 80 de cauze ale insomniei, care au mult peste 80 de tratamente complet dependente de diagnostic sau de cauza insomniei.