Sari la conținut

Regimul de detoxifiere. Sfaturile nutriționistului pentru o dietă sănătoasă

Cei care doresc să înceapă o cură de detoxifiere, trebuie să țină cont pentru început de așa numită perioadă de tranzit. Specialiștii recomandă ca după un abuz alimentar să dăm corpului câteva zile de acomodare cu noul regim din farfurie.

Perioada în care se elimină anumite categorii de alimente, alimentele prăjite, alimentele cu un conținut foarte ridicat de carbohidrați rafinați, dulciurile,” spune Alina Stoica, nutriționist.

După care trebuie stabilit programul de detoxifiere propriu-zis, împreună cu un nutriționist.

În funcție de obiectivele pe care le stabilim de comun acord și de importanța unei detoxifieri, stabilim și structura unui astfel de program: fie perioada în care includem supele, salatele, peștele, alimentele sănătoase care ar trebui să aducă un aport constant și destul de semnificativ de vitamine și minerale, fie mergem pe o alimentație lichidă, dar în cazuri extreme, bazată pe sucuri, pe smoothie-uri,” explică Alina Stoica.

Perioada de tranziție este importantă și la sfârșitul curei.

Sunt persoane care fac detoxifiere și apoi mănâncă lactate foarte multe sau carbohidrați și organismul preia toate aceste substanțe nutritive exact ca un burete uscat și asimilarea acestora este mult mai intensă și apar astfel kilograme în plus nedorite,” precizează nutriționistul.

Pentru ca efectele obținute în urma "curățeniei" organismului să fie de lungă durată, nutriționiștii pun accentul pe moderație. Printre beneficii se numără: un tonus ridicat, un ten curat și mai multă energie.