Sari la conținut

Reguli pentru o detoxificarea corectă a organismului după masa de Paște

Primăvara este anotimpul perfect pentru detoxificare. După Paște, când alimentaţia cuprinde multe grăsimi animale, verdeţurile ajută la eliminarea toxinelor acumulate. Problema este că puţine persoane ştiu cum se face o detoxificare sănătoasă.

ceai

Cei care doresc să înceapă o cură de detoxifiere, trebuie să țină cont pentru început de așa numită perioadă de tranzit. Specialiștii recomandă ca după un abuz alimentar să dăm corpului câteva zile de acomodare cu noul regim din farfurie.

Perioada în care se elimină anumite categorii de alimente, alimentele prăjite, alimentele cu un conținut foarte ridicat de carbohidrați rafinați, dulciurile”, spune Alina Stoica, nutriționist.

După care trebuie stabilit programul de detoxifiere propriu-zis, împreună cu un nutriționist.

„În funcție de obiectivele pe care le stabilim de comun acord și de importanța unei detoxifieri, stabilim și structura unui astfel de program: fie perioada în care includem supele, salatele, peștele, alimentele sănătoase care ar trebui să aducă un aport constant și destul de semnificativ de vitamine și minerale, fie mergem pe o alimentație lichidă, dar în cazuri extreme, bazată pe sucuri, pe smoothie-uri,” explică Alina Stoica.

Perioada de tranziție este importantă și la sfârșitul curei.

Sunt persoane care fac detoxifiere și apoi mănâncă lactate foarte multe sau carbohidrați și organismul preia toate aceste substanțe nutritive exact ca un burete uscat și asimilarea acestora este mult mai intensă și apar astfel kilograme în plus nedorite,” precizează nutriționistul.

Pentru ca efectele obținute în urma „curățeniei" organismului să fie de lungă durată, nutriționiștii pun accentul pe moderație. Printre beneficii se numără: un tonus ridicat, un ten curat și mai multă energie.

Nu trebuie să ţineţi un regim strict ca să faceţi o detoxificare a organismului. Este important, însă, ca şi în restul anului să urmaţi câteva reguli, nu doar primăvara. De exemplu, lăsaţi un interval mai mare între mese.

„Corpul, după ce mănâncă, începe funcţia digestiei. După ce face digestia, abia apoi el face detoxifierea! Dacă tu nu îi laşi intervalul de timp în care să facă digestia şi în secunda 3 sau la o oră după tu începi iar să mănânci, el începe iar digestia şi nu mai apucă să facă detoxifierea. E un lanţ de anumite activităţi pe care el trebuie să le facă şi noi trebuie să îl lăsăm să le facă”, spune Alec Blenche, consultant în nutriție.

O altă variantă de detoxificare este cura bazată exclusiv pe sucuri proaspete de fructe şi legume. Atenţie însă, în acest caz detoxificarea are loc în profunzime, aşa că pot apărea o mulţime de efecte.

Simptomele de detoxifiere sunt foarte puternice. Cine nu ştie ce face şi face după ureche, s-ar putea să renunţe foarte uşor, pentru că nu e uşor. În momentul în care corpul scoate toxinele din sânge, vor avea tot felul de probleme: ameţeli, leşin, dureri de cap, vomă, greaţă, sunt tot felul... oamenii vor renunţa şi cred că nu vor mai încerca”, spune Alex Blenche.

„Curele de detoxifiere nu se fac după ureche, nu se fac oricum, citind pur şi simplu de pe internet, recomandat este să apelezi la cineva care îţi poate oferi consultanţă în zona asta şi cu care poţi să porţi o discuţie despre procesul prin care treci tu, pentru că fiecare corp este diferit, fiecare om are nevoile lui specifice şi atunci procesul de detoxifiere în primul rând trebuie să privească omul ca întreg”, spune Ştefan Niţă, raw food chef.

Aşadar, dacă doriţi să faceţi o detoxificare, feriţi-vă de curele bazate pe un singur aliment, dar şi de cele care promit să detoxifice doar un organ al corpului. Detoxificarea are loc la nivelul întregului organism.