Sari la conținut
News Alert

Riscurile joggingului 

Exerciţiile fizice sunt benefice pentru sănătate, dar ţineţi cont de faptul că sunt unele patologii care nu permit alergarea, de aceea trebuie cerut sfatul medicului înainte de orice activitate fizică.

Înainte de a începe alergarea faceţi o uşoară încălzire a articulaţiilor şi muşchilor, recomandat este fie să mergeţi rapid pe jos preţ de câteva minute, fie să încercaţi bicicleta dacă vă aflaţi la o sală de fitness, ca apoi să utilizaţi banda.

Avantajele practicării joggingului în aer liber

Joggingul are mult mai multe beneficii asupra organismului nostru, fiind considerat unul dintre cele mai complete antrenamente. Antrenorii recomandă practicarea joggingului în aer liber, în spații verzi pentru o cât mai bună oxigenare a întregului organism.

Joggingul poate fi privit și ca un antrenament cardio, care întârește mușchiul inimii și oferă rezistența inimii în făța mai multor afecțiuni. Un alt beneficiu major al joggingului este faptul că tonifică musculatura și reduce grăsimea corporală.

Pe lângă îmbunatățirea condiției fizice, joggingul are un efect benefic și asupra psihicului nostru. Nenumărate studii au arătat că persoanele care practică jogging în mod regulat sunt mai puțin stresate, au mai multă încredere în ele, trec mai rapid peste episoadele de depresie și gândesc mai pozitiv.

Mai mult, conform unor studii de specialitate, exercițiile fizice printre care și joggingul determină organismul să producă cantități mai mari de substanțe care îmbunatățesc memoria și puterea de învățare. Sunt suficiente doar 30 de secunde de activitate fizică pentru a crește performanțele creierului.

Joggingul ajută și la menținerea colesterolului în limitele normale, precum şi al zahărului din sânge (glucoza). În cazul în care rezistența la insulină este accentuată, se poate declanșa diabetul, ceea ce face din jogging o metodă eficientă pentru prevenirea diabetului și menținerea unui nivel sănătos de glucoză în sânge. Persoanele care dispun de niveluri crescute ale colesterolului rău, pot prezenţa un risc semnificativ accentuat de ateroscleroză și boli cardiovasculare.

Beneficiile alergatului asupra sănătății fizice se extind și asupra capacitații plămânilor, dar contribuie și la creșterea densității oaselor, fapt ce diminuează riscul de apariție a osteoporozei, ajută la reglarea glicemiei, la reducerea tensiunii arteriale sau la îmbunatățirea sistemului imunitar.

Practicarea exercițiilor fizice contribuie, de asemenea, la creșterea nivelului de energie și ajută la diminuarea senzației de oboseală.

Riscurile practicării joggingului în aer liber

Sportul fără reguli și pentru practicarea căruia nu avem nevoie de un antrenor ne poate afecta oasele și tendoanele dacă nu ținem cont de câteva sfaturi importante.

Alergarea poate suprasolicită articulaţiile genunchiului. De aceea se recomandă să purtaţi încălţăminte cu talpă moale, care va permite mobilitatea piciorului şi totodată atenuează şocurile. Indicat este să alergaţi pe pământ şi nu pe asfalt, acesta din urmă fiind mult mai dur. Este foarte important că în timpul alergării să călcaţi corect pe pământ (asfalt), adică cu toată lăţimea tălpii, ci nu pe marginea exterioară sau cea interioară, fiindcă această va poate deforma scheletul şi vă poate afecta articulaţiile. De asemenea este indicat să ţineţi coloana dreapta şi să încercaţi să vă formaţi un ritm al respiraţiei (de exemplu pe doi paşi inspiraţi, pe alţi doi expiraţi, în funcţie de viteza cu care alergaţi)."

Beneficiile alergatului asupra sănătății fizice se extind și asupra capacitații plămânilor, dar contribuie și la creșterea densitații oaselor, fapt ce diminuează riscul de apariție a osteoporozei, ajută la reglarea glicemiei, la reducerea tensiunii arteriale sau la îmbunatățirea sistemului imunitar.