Sari la conținut

Sfaturi pentru o alimentație sănătoasă de post

Este bine să nu ne bazăm dieta de post pe ele foarte mult și să încercăm să respectăm principiile unei alimentații sănătoase general transpuse în regimul vegetal,” recomandă dr. Catrinel Macovei, medic primar diabet, nutriție și boli metabolice.

Atenție la sursele de proteine! Acestea trebuie să reprezinte aproximativ 15% din totalul caloriilor consumate într-o zi. Proteinele sunt cele care țin de foame și care stau la baza proceselor celulare din organism. Ele sunt alcătuite din molecule numite aminoacizi.

Aminoacizii esențiali sunt acei aminoacizi pe care organismul nu îi poate fabrica singur,” explică dr. Andreea Dragomirescu, medic primar medicină generală.

În perioada postului, este nevoie să combinați mai multe surse de proteine pentru a asigura organismului toți aminoacizii esențiali.

„Combinația de linte cu orez integral, de exemplu, e o combinație ideală sau combinația de năut cu grâu integral e o combinație ideală, deci se pot face combinații de genul acesta leguminoase cu cereale integrale și avem aminoacizi de bună calitate,” mai spune dr. Andreea Dragomirescu.

Nu doar proteinele sunt importante, ci și grăsimile. Ele trebuie să reprezinte până la 30% din aportul caloric.

Din semițe, nuci, dacă acestea sunt crude ele rămân alimente sănătoase și nu avem risc de îngrășare, în cantități limitate, bineînțeles, 30-50 de grame pe zi, chiar dacă ele la suta de grame au 500 de calorii,” precizează dr. Catrinel Macovei.

Iar glucidele trebuie să reprezinte mai bine de jumătate din cantitatea de alimente consumate într-o zi. Alegeți-le pe cele cu eliberare lentă, adică fructe, legume și cereale integrale.