Sari la conținut

Sfaturi pentru un grătar sănătos. Medicii avertizează că alimentele gătite astfel pot fi periculoase

De aceea, echipa emisiunii „Tinereţe fără bătrâneţe” a făcut un experiment cu ajutorul unui bucătar, în căutarea unei reţete sănătoase de carne la grătar. Grăsimea şi proteinele expuse în mod direct la foc formează o mulţime de compuşi. Aceştia, consumaţi frecvent şi în cantităţi mari, pot pune sănătatea în pericol, spun medicii.

„Este vorba de nitrozamine, de hidrocarburi aromatice policiclice, de dioxină şi alţi compuşi care poate nici nu sunt cunoscuţi, dar care din păcate îşi pun amprenta asupra corpului nostru”, a spus Catrinel Macovei, medic primar diabet, nutriţie şi boli metabolice. Asta nu înseamnă că nu trebuie să mai mâncăm carne la grătar, ci să o preparăm ţinând cont de câteva sfaturi. De exemplu, marinarea.

În general marinarea şi condimentarea preparatelor din carne înainte de prepararea termică are în afară de savoare şi un efect de protecţie faţă de formarea acestor compuşi”, a mai spus medicul.

Chef Mehrzad Mogazezi a făcut un experiment pentru a ne arăta diferenţa dintre o ceafă de porc aşa cum o prepară majoritatea oamenilor şi una marinată şi preparată la foc domol, cum recomandă medicii. „La marinare m-am gândit să folosim berea, în acest caz nu mai folosim ulei, sare, ghimbir cu usturoi, rozmarin şi ceapă”, a spus Mehrzad Moghazehi.

„Se găteşte mai uşor şi va sta mai puţin pe grătar şi automat produșii care rezultă în urma arderii pot fi evitaţi ca şi cantitate, dar oricum vor rezulta doar că nu în cantitate foarte mare şi dacă există pot fi îndepărtaţi de pe suprafaţa grătarului, nu trebuie să îmi rămână niciun fel de dungă neagră, de urmă neagră”, a spus Anamaria Iulian, specialist în tratamentul obezităţii infantile.

Care este rezultatul experimentului, dar şi alte trucuri pentru a găti sănătos carnea, legumele şi peştele aflaţi duminică, de la ora 13:30, la emisiunea „Tinereţe fără bătrâneţe”.