Sari la conținut

Tulburările de învăţare, impediment sau talent

„Dificultăţile de învăţare nu reprezintă un handicap.”

 ***

„Dislexia nu este o boala.”

 ***

„Sunt singuri în această luptă!”

Deşi este în clasa a 4-a, Darius citeşte greu şi face greşeli de scriere. În urmă cu doi ani, la recomandarea învăţătoarei, a fost evaluat de logoped şi a aflat că are dislexie.

Mirela Niţu, mamă: „Când făcea temele scria mana în loc de mama. Îi atrăgeam atenţia, el spunea: nu! am scris corect. ştergea şi scria tot aşa.”

Statisticile arată că în fiecare clasă există cel puţin un elev cu dificultăţi în înţelegerea literelor sau a cifrelor.

Maria Popa, psihoterapeut: „Pot să rămână în urmă faţă de colegii lor şi atunci dezvoltă tot felul de sentimente, de frustrare, sunt izolaţi, poate sunt chiar stigmatizaţi de către ceilalţi.”

Prof. dr. Florian Colceag: „Una dintre cauzele cele mai extraordinare este faptul că la nivel de sistem nu se antrenează emisfera dreaptă, ci doar stânga. Memorarea și reproducerea nu pun în funcțiune emisfera dreaptă care este creativă, intuitivă, vizionară.”

Ce tehnici de antrenare a emisferei drepte a creierului recomandă „antrenorul de genii” Florian Colceag, cum se diagnostichează dificultățile de învățare, dar și ce vedete au o viață de succes deși trăiesc cu aceste probleme aflați duminică de la ora 13:30, la emisiunea "Tinereţe fără bătrâneţe".