Sari la conținut

Un lanț de restaurante elimină produsele modificate genetic din meniurile sale

 

Foto: Facebook

Există multe dezbateri despre alimentele modificate genetic”, a declarat Steve Ells, fondator și președinte al grupului, într-un comunicat de presă.

Potrivit acestuia, „chiar dacă unele țări au limitat deja sau chiar au interzis anumite OMG-uri, este clar că va mai fi nevoie de multe cercetări înainte să înțelegem cu adevărat toate implicațiile culturilor și consumului de OMG-uri. Cât timp această dezbatere continuă, noi am decis să nu mai utilizăm decât ingredientele care nu sunt modificate genetic”, a mai spus Steve Ells, adăugând că Chipotle este primul lanț național de restaurante care a luat acest tip de decizie.

Ascensiunea rapidă a Chipotle Mexican Grill, grup cu sediul la Denver (Colorado), are la bază, în parte, calitatea alimentelor sale, a căror trasabilitate o face publică. Din motive de transparență, încă din martie 2013 a publicat ingredientele care aveau la bază OMG-uri. Cele 1.800 de restaurante ale grupului și cele din lanțul său asiatic, ShopHouse SouthEast Asian Kitchen, nu mai utilizează deloc OMG-uri în meniurile lor, a informat recent Chipotle.

Uleiul din soia produsă pe bază de OMG-uri a fost înlocuit cu uleiul de floarea-soarelui, la chipsuri și tacos. Chipotle afirmă că a găsit alternative pentru porumbul modificat genetic și făina pentru tortillas.

Aceste anunțuri survin într-un context de mare concurență între giganții fast-food din Statele Unite, pe fondul unor modificări ale preferințelor consumatorilor.

Chipotle atrage un public tânăr și urban pentru care aspectele bio sunt importante.

În sens contrar, numărul unu american în materie de fast-food, McDonald's, este în dificultate și caută de mai multe luni rețete-minune. El a anunțat în martie că, în SUA, nu mai servește pui crescut cu antibiotice.