Sari la conținut

VIDEO. Cum îți poți măsura singur pulsul

Bolile cardiovasculare reprezintă una dintre principalele cauze de deces la nivel mondial. O investigație simplă, cum ar fi măsurarea pulsului, îți poate salva viața. În plus, o poți face fără echipament special. Iată cum!

DFB Marketing Days

Foto: Gulliver/Getty Images

Măsurarea pulsului se poate face cel mai ușor palpând încheietura mâinii, însă tehnica se poate aplica și în alte zone precum cea de la nivelul gâtului (la artera carotidă). Pentru a-l măsura corect la încheietura mâinii, așază antebrațul pe o suprafață, cu palma în sus și cotul ușor îndoit. Folosește-ți degetul arătător și cel mijlociu pentru a căuta pulsul. Acesta se poate simți chiar la baza degetului mare, între os și tendon, pentru că acolo se află artera radială. Apasă ușor până când simți sângele pulsând sub piele. Dacă e nevoie, plimbă degetele puțin până depistezi pulsul.

Pentru a măsura pulsul la nivelul gâtului, folosește-te de aceleași degete, arătătorul și mijlociul, pe care le plasezi sub maxilar, în adâncitura care se formează între gât și maxilar. Apasă ușor până simți pulsul. Apoi, folosind un ceas, numără bătăile, timp de un minut. Dacă nu ai răbdare, numără-le timp de 15 secunde și apoi înmulțește rezultatul cu patru.

Frecvența normală a pulsului la un adult în repaus este cuprinsă între 60 și 100 bătăi pe minut, iar la copii între 70 și 120. Însă, în anumite situații precum efectuarea unor activități fizice, rata pulsului crește. Dacă în mod repetat acesta este prea mare (peste 100 de bătăi pe minut), prea lent (sub 60 de batăi pe minut) sau neregulat, adresează-te unui medic.