Sari la conținut

Bicicletele iau faţa maşinii şi autobuzului. La Cluj, sistemul de bike sharing este folosit de 12.000 de persoane

Zeci de persoane vin zilnic la primăria Cluj-Napoca să îşi ridice cardul pentru folosirea sistemului de Bike Sharing.

Oamenii spun că este foarte folositor, unii afirmând că îl folosesc zilnic şi că este uşor de folosit.

„E uşor de folosit, multe staţii”.

Mai exact, aproape 50, în tot oraşul. Sunt peste 500 de biciclete ce pot fi folosite gratuit, timp de o oră, în baza cardului electronic eliberat de primărie.

Oana Buzatu, purtător de cuvânt la Primăria Cluj-Napoca: „Iniţial, proiectul lua în calcul un număr iniţial de utilizatori de circa 600. S-au eliberat deja 12.000 de carduri. Deja ne gândim la creşterea numărului de staţii şi de biciclete”.

Sistemul este complet informatizat. Include o hartă interactivă şi o aplicaţie ce poate fi folosită inclusiv de pe telefon. La specialiştii IT din Primărie ajung în timp real informaţii de pe teren, iar aceştia se asigură că nu există staţii fără biciclete sau cu biciclete stricate.

Marcel Ielcean, şef Serviciu Strategii de Informatizare Primăria Cluj-Napoca: „Toate datele circulă de la acest aparat, de la calculatoarele din acest totem, datele ajung la noi pe fibră până la instituţie”.

Soluţia de internet a fost oferită de compania RCS & RDS.

Adina Ardelean, reprezentant vânzări la RCS & RDS: „Au fost mai mulţi participanţi la licitatie, am avut cel mai bun preţ şi cea mai bună bandă pe care am oferit-o”.

Mihai Vâsc, tehnical project manager la RCS & RDS: „ RCS & RDS oferă o conexiune prin fibră optică, conectează site-urile prin subteran, iar pentru redundanţă la standurile de biciclete se mai oferă o conexiune de back-up prin date mobile prin SIM-uri 3G”.

Autorităţile se gândesc acum să extindă sistemul de bike sharing în toată zonă metropolitană a oraşului.