Sari la conținut
News Alert

BUSINESS CLUB. Litoralul românesc, cel mai ieftin din Europa

Dacă anul trecut litoralul românesc era pe locul al patrulea în topul celor mai ieftine destinații din Europa, Nordul Africii și Orientul Mijlociu, anul acesta a ajuns pe primul loc.

La Neptun, coșul de cumpărături al unui turist - care cuprinde mâncare, băutură și o cremă de protecție solară - se ridică la 43 de euro și jumătate.

Pe locul al doilea, la o distanță destul de mare este stațiunea bulgărească Sunny Beach, urmată de stațiunea spaniolă Costa del Sol, arată datele compilate de Federația Patronatelor din Turismul Românesc pe baza unui studiu Post Office Travel Money.

Relaxarea fiscală a fost cea care a ieftinit litoralul din țara noastră.

„Datorită scăderii TVA la alimente în luna iunie. Dacă s-ar introduce o altă solicitare a noastră, și anume impozitul specific, am putea să scădem și mai mult tarifele. Pot să spun că de abia acum suntem cu adevărat competitivi din punct de vedere al taxelor pentru că, până acum, România era una dintre puținele țări europene fără cotă redusă de TVA la produsele alimentare”, a declarat Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele executiv FPTR.

În același timp, patronii din turism spun că litoralul românesc a fost ajutat de inflația și cursul de schimb din celelalte țări din regiune, care a făcut ca unele destinații să fie cu 20% mai scumpe anul acesta față de anul trecut.

Prin ieftinirile de anul acesta, litoralul românesc ar putea deveni mult mai atrăgător pentru turiștii străini. Cât îi privește pe cei români, aceștia pot fi împărțiți în două categorii. Cei care își permit o vacanță, dar aleg destinații străine din dorința de a vedea lumea și cei care își permit cu greu să ajungă la mare.

„În continuare, românii nu își pot permite foarte mult să vină pe litoralul nostru pentru că, deși s-au luat multe măsuri de relaxare fiscală, banii încă nu se văd în buzunarele românilor”, a adăugat Dragoș Răducan.

Aceștia ar putea să ajungă pe litoral cu ajutorul voucherelor de vacanță, care ar putea fi un imbold puternic pentru turismul intern.