Sari la conținut

Care sunt grăsimile nesănătoase

Cartofi prăjiți, cârnați la grătar, mici sau șnițel. Ce au în comun toate aceste preparate? O cantitate mare de lipide sau de grăsimi. Dacă în proporții mici lipidele sunt esențiale pentru sănătatea noastră, excesul chiar dăunează grav sănătății.

Ele au un rol important în a asigura anumite structuri din organism, membrana tuturor celulelor este o membrană predominant lipidică și secundar proteică. Sunt indispensabile pentru realizarea optimă a funcțiilor organismului”, spune dr. Andreea Dragomirescu.

Medicii recomandă ca aportul de grăsimi în dietă să fie sub 10% din totalul de calorii. În caz contrar, apar efectele negative.

„Una dintre consecințele cele mai frecvente ale excesului de lipide reprezintă creșterea colesterolului, care are un impact direct în primul rând asupra vaselor de sânge și asupra inimii, dar vorbim de vasele de sânge din întreg organismul, inclusiv cele cerebrale și atunci pot să apară și disfuncții ale funcției cerebrale în timp”, mai spune dr. Andreea Dragomirescu.

În plus, persoanele care consumă o cantitate mare de lipide se pot confrunta și cu obezitate sau apariția sindromului metabolic. Grăsimile vinovate pentru apariția acestor probleme sunt în mare parte grăsimile de origine animală.

De aceea, medicii recomandă consumul de carne slabă în detrimentul celei grase și alegerea grăsimilor vegetale în detrimentul celor animale.

„Aceste lipide contribuie printre altele la menținerea unei funcționări optime a inimii și a vaselor de sânge. Știm că acum este o permanentă discuție despre colesterol și hipercolesterolemie și aceste lipide au rolul de a proteja inima și de asigura un nivel optim al colesterolului în organism”, adaugă dr. Andreea Dragomirescu.

Însă și excesul grăsimilor vegetale poate fi periculos pentru sănătate. 100 de grame de ulei de floarea soarelui are 929 de calorii, cât un meniu la un restaurant de fast food. Moderația este așadar cheia unei vieți sănătoase.