Sari la conținut

Cele zece minuni ale Banatului Montan. Sunt atracții unice în Europa 

FOTO FACEBOOK

Atracţiile sunt fie naturale, fie făcute cu măiestrie de mâna omului, cele două completându-se reciproc. Ele merită să fie văzute prin elementul lor de unicitate atât în România, cât şi în sud-estul Europei. 

10. Morile de apa de la Rudaria

În Ţara Almăjului, există un loc unde morile şi stâncile îşi ţin de urât, iar lumea trecutului este de-o prospeţime uluitoare.  Aici se „macină” un timp fără timp !

9. Pestera Comarnic

Peştera Comarnic este cea mai frumoasă şi sălbatică peşteră din Banat şi chiar din România. Ea este a doua ca lungime din Banat (6 201 m), fiind întrecută acum ca întindere de Peştera Buhui (6 547 m).

8. Semenic si salba de lacuri: Secu ,Valiug- Breazova, Gozna-Crivaia, 3 Ape! Semenic si salba de lacuri: Secu, Valiug- Breazova, Gozna-Crivaia, 3 Ape!
Perla Munţilor Banatului este Semenicul, munte cu nume de floare şi de legendă. Floarea Semenicului, soră bună cu floarea de colţ, însă mai puţin arătoasă, „este albă sau roză, pufoasă, formată dintr-o alăturare de mai multe floricele. Se poate vedea şi culege vara, în luna august.”

7. Muzeul de locomotive cu abur din Reşiţa Muzeul de locomotive cu abur din Reşiţa

Călătorii ajunşi în Reşiţa vor descoperi cu uimire în zona Triaj a oraşului un muzeu amenajat în aer liber, cel al locomotivelor cu abur, unic in Romania. Cele 16 locomotive cu abur, trase pe linie moartă în singurul muzeu de acest fel din România, reprezintă un punct de atracţie pentru turiştii care vin în Reşiţa sau aflaţi în trecere spre staţiunile montane de pe Semenic.

La Reşiţa, între anii 1872 şi 1964, timp de 92 ani, s-au fabricat 1461 de locomotive cu abur, de diferite tipuri, puteri şi dimensiuni, cu ecartamente între 600 şi 1542 mm, utilizate în trecut pe căile ferate pentru călători, uzinale şi forestiere. 

Vedeta expoziţiei este locomotiva „Resicza”, una din primele trei locomotive –Resicza, Bogsan şi Hungaria - fabricate la Reşiţa, după modelul adus de la Viena, în anul 1871, locomotivă numită „Szekul”. Aducerea acestei locomotive de la Viena la Reşiţa a reprezentat în sine o mare aventură. Ea a fost transportată pe Dunăre până la Baziaş, apoi pe linia ferată de la Baziaş la Oraviţa, iar, în final, pe o platformă trasă de 36 perechi de boi, de la Oraviţa la Reşiţa.

Locomotiva a primit numărul 1 de circulaţie dar, conform tradiţiei timpului (ca şi la vapoare!), a continuat să-şi păstreze şi un nume. 

6. Teatrul Vechi "Mihai Eminescu" din Oravita

Cei care vor să ştie cum arăta „Burgtheater” din Viena, o pot face vizitând Teatrul Vechi „Mihai Eminescu”, a cărui arhitectură imită la scară mică vechea clădire din Viena. Cum teatrul vienez a suferit foarte multe modificări în timp, astăzi, „originalul” se poate vedea numai la Oraviţa.

5. Baile Herculane si Valea Cernei Zona turistică BĂILE HERCULANE este „emblema” turismului din Banat şi zona cea mai cunoscută atât prin staţiunea balneoclimaterică Băile Herculane cu renume european, cât şi prin Parcul Naţional „Domogled - Valea Cernei”.

4. Cascada Bigar

În drum spre Ţara Almăjului, la jumătatea distanţei dintre Anina şi Bozovici, opriţi din drumeţie pentru a vă „trage sufletul” la cel mai odihnitor popas din Banat: Paralela 45, cu cascada şi izbucul Bigăr.

3. Clisura Dunarii este „vestitorul” turismului din Banat şi cuprinde cel mai lung şi mai frumos defileu din Europa – Defileul Dunării (135 km), de la Baziaş şi până la barajul Lacului de acumulare „Porţile de Fier” (Gura Văii), construit în perioada 1964-1971.  

2. Cheile Nerei

Sunt puţine locurile pe care dacă le vezi o dată nu că sunt de neuitat, ci îţi imprimă dorinţa vie de a le vedea din nou. În drumul său de la obârşie, sub Vârful Gozna al Munţilor Semenic şi până la vărsare în Dunăre (131 km), Nera dă naştere, între Şopotul Nou şi Sasca Română, celor mai lungi (22 km) şi mai frumoase chei din România: Cheile Nerei

1. CALEA FERATA ORAVITA-ANINA

Pentru orice turist îndrăgostit de frumuseţile naturii, o călătorie cu trenul pe prima şi cea mai frumoasă şi spectaculoasă cale ferată de munte din România, linia Oraviţa – Anina, se poate transforma într-o adevărată revelaţie. 

Mai multe fotografii puteți vizualiza AICI.