Sari la conținut

Cinci milioane de euro, investite în programe de teambuilding

Mai sunt câteva minute până la fix şi se termină încă o zi de muncă. Te foieşti pe scaun, baţi din tălpi şi abia aştepţi să termini tabelul, să strângi lucrurile şi … să pleci de la birou! Cam aşa ar începe un ghid de supravieţuire pentru corporatişti, în viziunea celor care lucrează în afara corporațiilor. Viața într-o astfel de companie este ternă, chiar dacă mult mai bine plătită.

Adevărul nu este însă acesta.

Corporațiile au cheltuit anul trecut, în total, aproximativ cinci milioane de euro în programe de teambuilding, adică în distrarea și relaxarea propriilor angajați. Cei mai mulţi i-au dus pe Valea Prahovei, în hotelurile scumpe din Poiana Brașov.

Dar teambuildingul nu mai este de mult team-drinking, sau nu numai asta.

Pentru ca oamenii să se distreze, atmosfera trebuie întreținută de un profesionist. Așa au apărut firmele specializate în jocuri corporatiste.

Activitatea lor este o combinaţie între sport, business şi turism.

Călin Huidu, reprezentant Corporate Games România: „Unii sunt deschişi, unii văd în asta un beneficiu pentru angajat şi pentru companie, alţii nu sunt, pentru că e prea scump. Mai bine îi scot la o cârciumă, le dau mâncare şi de daut şi gata, îi trimit acasă”.

Acest tip de firme se pot ocupa de la organizarea unei excursii la munte și până la atragerea și implicarea angajaților unei companii în tot felul de distracții de weekend. Au oameni care știu să petreacă și să-i binedispună pe ceilalți.

În funcție de numărul de angajați, dar și de distracțiile comandate de o corporație, o astfel de firmă primește între 20 și 50 de euro pentru fiecare angajat distrat.

Pasul următor, unul de dezvoltare firească a fost făcut. Acum se organizează teambuildinguri în care sunt implicate mai multe corporații, sub pretextul unor jocuri și întreceri sportive între acestea. Esența este însă tot distracția.

Schi, snowboard, tir, volei pe zapadă, bowling, biliard sau catchball sunt doar câteva dintre sporturile în care se vor întrece sute de corporatiştii chiar weekend-ul viitor în Poiana Braşov. Competiţia echipelor durează două zile.

Călin Huidu, reprezentant Corporate Games România: „Îl încurajez (pe angajat – n.r.) să fie sănătos şi clar, creşte productivitatea la locul de muncă. Sunt companii care vin şi participă cu 200 de participanţi, sunt companii care participă cu un participant”.

Olimpiada companiilor are loc în 25 de ţări din lume şi a început să extindă şi în România. Vara, la competiţiile naţionale participă în jur de 60 de companii, iar iarna, aproximativ 40. Dar întâlnirile pe teren nu exclud nici legăturile ce se pot transforma apoi în afaceri.

Călin Huidu, reprezentant Corporate Games România: „În felul ăsta îmi pot găsi potenţiali furnizori, clienţi, potenţiale business-uri noi, potenţiale canale de vânzare noi”.

Dar dacă un teambuilding de un weekend se organizează de regulă mai rar, centrele de relaxare din București au vrut și ele din felia acestui business cu marile corporații. Așa că acum există și oferte pentru câteva, de exemplu pe circuit.

Alina Maria, PR AmcKart: „Nu se dau în lături de la o astfel de activitate nici femeile. În cazul în care venim cu mai multe persoane, păstrăm spiritul de echipă, avem anumite competiţii, personalizate, bineînţeles şi de cerinţele clientului. Pentru a crea legături între ei şi pentru a-i ajuta să se apropie mult mai mult”.

Potrivit unui studiu realizat de HPDI companiile din România au alocat anul trecut, în medie, 65 de euro pentru teambuildingul fiecărui angajat, cu 22 la sută mai mult decât în 2014. Cei mai constanți în organizarea acestor distracții sunt cei din domeniul auto, din bănci și IT.