Sari la conținut

CONSILIER DE ETICHETĂ| Cât de mult insistăm atunci când sunăm pe cineva?

Despre una dintre ele vorbim acum: cât de mult insistăm atunci când sunăm pe cineva? Răspunsul îl aflaţi la rubrica noastră „Consilier de etichetă”, pentru care aşteptăm întrebările dumneavoastră pe pagina noastră de Facebook sau la bonton@digi24.ro.

Cum este cel mai de bun-gust să procedăm atunci când ne dorim să telefonăm unei persoane şi să îi transmitem o urgenţă? Pe vremea bunicii nu suna bunica, indiferent că îşi dorea să vorbească cu soacra ei sau cu sora ei, nu o suna de mai mult de 5 ori, nu lăsa telefonul să ţârâie de mai mult de 5 ori, tocmai pentru că zgomotul era foarte puternic. Astăzi nu mai sunt acele telefoane cu ţârâit, astăzi sunt acele telefoane mobile la care afişajul ne permite să verificăm ce persoană ne sună.

Desigur, există opţiunea de mesaj automat pe care putem să îl dăm şi este de bun-gust să folosim această funcţie a telefonului, pentru a semnala persoanei că suntem într-o situaţie în care nu putem răspunde la telefon şi vom reveni imediat ce ne eliberăm. Iarăşi, sunt şi excepţii. În cazul în care am sunat, lăsăm telefonul să sune până când ne închide reţeaua, de ce spun asta?

Inclusiv telefoanele fixe în ziua de astăzi au opţiunea „mod silenţios”, pentru ca apoi, la finalul siestei sau la finalul şedinţei persoana să observe exact cine a telefonat şi să poată reveni. Este de preferat să revenim cu un telefon nu imediat, să nu sunăm persoana de 2-3 ori, 5 ori, 10, ori, repetativ la aceeaşi oră... este clar că nu poate să răspundă. Am telefonat o dată în prima parte a zilei, vom reface acţiunea în cea de-a doua parte a zilei. Vom lăsa timpul să rezolve această situaţie. 

Pe aceeași temă