Sari la conținut

CONSILIER DE ETICHETĂ. Ce facem când primim un cadou expirat?


Cum ar trebui să procedăm atunci când primim un cadou, iar produsul respectiv este expirat şi ce anume ar trebui să facem dacă situaţia se repetă, chiar în legătură cu aceeaşi persoană?

Karina Nagy explică:

„Ei bine, este o situaţie destul de complicată, necesită foarte mult tact, la fel ca toate celelalte situaţii despre care vorbim de regulă. În primul şi în primul rând trebuie să atragem atenţia persoanei care ne-a oferit cadoul expirat, folosind o formulare foarte exactă şi foarte precisă, fără să dăm foarte multe detalii şi să explicăm situaţia mai mult decât trebuie, spunând doar: Dragul meu sau draga mea, cred că cineva tocmai te-a păcălit! De ce?! Pentru că uite, cadoul de la tine avea data expirării trecută!

Deci, trebuie numită situaţia ca pe o păcăleală pe care persoana care a oferit cadoul a păţit-o. Desigur, cu părere de rău pentru că i s-a întâmplat aşa ceva.

Dacă situaţia se repetă şi persoana ne oferă al treilea cadou, de fiecare dată expirat, îi vom mulţumi persoanei, îi vom spune că nu folosim, îi vom spune că nu trebuie să se mai deranjeze şi vom face tot posibilul să convingem această persoană să evite să ne facă fie cadouri costisitoare, care iată, pot să fie chiar expirate, fie orice fel de cadou.

Deci, în concluzie, ne vom permite să atragem atenţia persoanei de două ori, dacă gestul de repetă, că cineva a păcălit-o, iar în a treia situaţie vom începe să ne educăm înţelegerea faţă de persoana respectivă”.