Sari la conținut

CONSILIER DE ETICHETĂ. Ce facem dacă nu primim niciun răspuns după un interviu de angajare?

Karina Nagy, consilier de etichetă comportamental.ro, explică:

Cum procedăm atunci când am participat la un interviu de angajare, au trecut două săptămâni sau chiar mai mult şi nu am primit niciun răspuns, niciun telefon, niciun mail?

Este politicos să lăsăm aceste două săptămâni sau poate chiar trei săptămâni, pentru că nimeni nu este la dispoziţia noastră, mai ales dacă nu avem un serviciu şi ne-am dus acolo să ne angajăm.

În schimb, după maximum trei săptămâni, dacă nu am primit niciun răspuns, este de preferat să verificăm ce s-a întâmplat. Poate nouă ne-a scăpat ceva.

Prin urmare, este politicos să mai abordăm o dată angajatorul, dar nu mai devreme de două-trei săptămâni.

Când cerem justificări, de ce nu am fost sunaţi între timp, dacă mai suntem în cărţi, cum se spune astăzi, sau nu mai suntem în cărţi (...) este de preferat să vorbim cu o voce calmă, melodioasă - nu prea melodioasă, să creadă persoana că vrem să o inducem în eroare sau să îi facem curte, mai ales dacă cea cu care vorbim este de sex opus.

Este de preferat să umblăm cu mănuşi în această situaţie.

Prin urmare, vom aştepta trei săptămâni maximum să primim un răspuns de la locul de muncă pentru care am aplicat, (...) vom adresa încă o întrebare după aceste trei săptămâni, în schimb ne vom opri la atât. Nu vom repeta momentul! Nu ne vom duce la uşa respectivei firme în fiecare zi să întrebăm: dar astăzi nu ne vreţi? Dar poate astăzi! Au mai tecut două zile: nu ne vreţi nici după aceste două zile!

Vom accepta politicos un refuz, fără să înjurăm, fără să ne răstim la persoana respectivă, fără să avem o atitudine violentă, ci, dimpotrivă, una cordială, lăsând o usă deschisă. În mod singur nu este singurul la care putem aplica! Suntem talentaţi!