Culmea turismului în România. Constănțenii, invitați să vină în concediu la Marea Neagră

Data publicării:
promovare turism constanta

Mamaia va rămâne și în acest an vedeta litoralului românesc după ce șefii Consiliului Județean au decis să difuzeze reclame cu stațiunea pe toate televizoarele din Constanța. Promovarea Marii Negre are și un cost: 2 milioane de euro pe an.

Contractul bănos a fost deja atribuit direct televiziunii regionale Neptun TV, care are legături cu primarul Constanţei, Radu Mazăre.  

Reprezentanţii Consiliului Judeţean, de unde pleacă banii, nu vor să comenteze investiţia. O fac însă localnicii, care consideră că banii se puteau cheltui pentru renovarea clădirilor din Constanţa:

„Constănțenii nu vin aici la mare, constănțenii se duc la bulgari”, spune râzând o localnică.

„Nu cred că ne ajută aşa ceva. În primul rând ar trebui să avem niște servicii mai bune”, spune un alt constănțean.

„Întâi să se investească banii construindu-se și renovându-se și să se dea o altă fațadă, nu aceasta care este foarte degradată, stricată, învechită”, propune un tânăr.

Nici specialiştii din industria turismului nu sunt impresionaţi de ideea edililor locali din Constanţa.

Atât litoratul românesc, cât și Delta sunt niște produse deja cunoscute”, spune Mihaela Lăzăreanu, secretar general al Asociației Litoral-Delta Dunării.

 Alt județ, aceleași reclame. În Covasna s-au alocat 150.000 de euro, dar șefii Consiliului Județean se gândesc la promovare globală. „Intenţionăm să deschidem un birou de informare turistică la Braşov. Acum am discutat nu de mult timp cu colegii mei şi intenţionăm acest lucru să-l facem şi la Bruxelles. Urmează Bucureşti şi desigur Budapesta”, a declarat Tamas Sandor - preşedintele Consiliul Judeţean Covasna.

Mult, mult, e foarte mult. Ar trebui găsite soluţii poate mai puţin costisitoare? Și un afiş ar fi bine", este de părere o locuitoare din Sfântu Gheorghe.

„Trebuie şi mai mult ca să ajungem undeva. Bani, bani, bani, asta trebuie”, spune o alta.

Bani pentru promovare sunt și în Dâmbovița. Aici, șefii Consiliului Județean vor promova mănăstirile din zonă în fața localnicilor. Cu 300.000 de euro se vor realiza albume foto.  

În România, străinii reprezintă doar 18 la suta din piață. Este cel mai redus procentaj din Uniunea Europeană. În Bulgaria, turiștii din afara țării înseamnă aproape 70 la sută din piață. Anul trecut, doar 1,6 milioane de turiști străini au ajuns în România, cei mai mulți fiind în trecere, pentru că mai mult de două-trei zile nu rămân.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri