Sari la conținut

Întrecere de tocit cauciucuri şi derapaje

„Cel mai bun punctaj în această competiţie îl obţin şoferii care reuşesc să parcurgă tot circuitul fără a îndrepta roţile, adică doar în derapaj”, relatează Cătălin Bălan, reporter Digi24.

Cei 16 finalişti ai întrecerii de drifturi şi-au modificat maşinile, astfel încât să fie cât mai uşoare. Spun că aşa prind mai multă viteză în viraje.

Cele câteva mii de euro, cât costă caroseria din carbon şi anvelopele tocite în concurs, nu pot fi compensate decât prin renumele căpătat în astfel de concursuri.

„Mirosul, cum se învârte roata, cum aruncă anvelopa în spate, cum se adună lumea. E o senzaţie de putere, nu contează că se uzează anvelopa sau nu”, spune un concurent.

Casa Poporului a fost afumată, la propriu, de cauciucurile arse. Alături de circuitul de drifturi, motocicliştii au avut o altfel de întrecere: câştiga cel care ajungea ultimul, adică reuşea să stăpânească motorul şi să meargă cât mai încet.

„Aşa de încet este foarte greu, dar e distractiv”, spune un participant.

Cei care au vrut mai puţine senzaţii tari, dar mai mult confort, şi-au putut petrece ziua într-o limuzină închiriată.

„Petreceri pentru evenimente şi la nunţi, la botezuri, corporaţii care închiriază”, spune Aurel Robitu, reprezentantul unei firme care închiriază limuzine.

Ora costă 150 de euro, însă în maşina lungă de 10 metri pot intra 14 oameni, iar şampania este inclusă în preţ.