Sari la conținut

Jurnalul online al mămicilor. Blogurile pot asigura venituri de mii de euro

„Eric, hai să vedem ce face mami pe blog, ce scriem astăzi? Scriem despre cum ţi-au crescut ţie doi dinţişori la cinci luni”, spune tânăra adresându-se copilașului ei de numai câteva luni.

De cinci ani, Gabriela Atanasov are un jurnal online în care își notează impresiile despre oameni, vacanțe, modă, iar de curând și despre experiența ei ca mamă. Ideea a prins și, în scurt timp, cele mai citite subiecte au ajuns să fie cele despre fiul său de 6 luni, Eric.

„Deşi mi-a fost foarte greu şi nu am vrut să abordez deloc partea de viaţă personală şi s-o împărtăşesc cu cei din jur, familia, toată intimitatea mea...mi-am dat seama că oamenii vor să ştie şi oamenii te cumpără pe tine, emoţiile tale mai mult decât produsul în sine, materia. Atunci am zis că trebuie să mă axez pe zona de parenting”, explică Gabriela Atanasov.

Postările despre Eric sau despre perioada de sarcină au ajuns să aibă peste 100 de distribuiri pe reţelele de socializare şi să crească notorietatea blogului peste noapte.

„Eu şi soţul meu lucrăm foarte mult la asta. Este amuzant să ne vezi cum facem poze pentru blog, pentru că Eric este ţinut în braţe, în ham, de tatăl lui, care ţine şi aparatul, iar eu sunt undeva în faţa lui. Uneori Eric doarme în căruţ şi noi suntem în parc şi facem poze acolo. Îmi dau seama că e o poveste super amuzantă în spatele blogului”, povestește Gabriela.

În momentul de faţă, blogul Gabrielei Atanasov are peste 6.000 de vizitatori unici pe zi şi a strâns peste 10.000 de like-uri pe Facebook şi Instagram.

Consider că am un job bine plătit. O fac cu plăcere şi cred că e visul oricărui tânăr să ajungă să facă bani şi să trăiască din urma unui hobby. De foarte multe ori îmi scriu articolele noaptea, după ce îmi culc copilul şi le postez a doua zi”, dezvăluie Gabriela.

Dana Rogoz

O altă mamă care a ajuns să vorbească pe blog despre experienţele sale de parenting este Dana Rogoz. Postările în care actriţa povesteşte despre Vlad au şi 100.000 de vizualizări unice pe lună.

„Partea asta, zona asta de parenting, a venit în momentul în care am rămas însărcinată, nu exista o categorie a blogului. Nu scriam despre asta...nici nu eram genul de mamă care să citească mult înainte. Când am rămas însărcinată...şi pentru că multe fete care mă urmăreau treceau prin aceeaşi perioadă... s-a născut şi o categorie de parenting, dedicată mamelor, dar exact cu tonul ăsta de mamă la început care nu le ştie pe toate”, povestește Dana Rogoz.

„Nu am avut vreo strategie. Pur şi simplu am spus ce am simţit. Cele mai fericite momente din viaţa mea le-am descris atât cât am putut, cât mă ajutau cuvintele, pentru că anumite lucruri nu se pot explica uşor în scris. Inclusiv din maternitate...după ce am născut am simţit nevoia să-mi împărtăşesc bucuria cu cei care îmi urmăriseră sarcina în cadrul ăla intim. Mi se pare mai uşor să scrii pe blog decât pe Facebook. Mi se pare că blogul e ca o casă a ta virtuală. Scrii la tine acasă. Cine vrea să vină să te asculte bine. Nu e o vitrină ca Facebook-ul. Blogul e o casă a ta”, mărturisește Dana Rogoz.

„Cel mai mult mă ajută soţul meu, el face toate fotografiile pentru blog. Facem şedinţe foto pentru blog aproape zilnic. Blogul e un job comun şi a devenit, în timp, principala mea sursă de venit”, adaugă Dana Rogoz.

Lorena Buhnici

Ariana a crescut în faţa aparatului foto. Mama sa, Lorena Buhnici, avea blog încă dinainte ca fetița să ajungă pe lume.

„Ariana este foarte conectată la tehnologie, la tot ce este nou, pentru că le vede în casă şi vrea să se joace cu ele. Ştie să stea la poză, îi şi place. Se joacă. Are acasă un aparat mic, o săpunieră îi spunem noi, cu care ea se joacă şi face poze singură”, povestește Lorena.

„Sunt foarte mulţi bloggeri acum pe piaţă, targetaţi sau nu...depinde. Eu mi-am dezvoltat de la blog mai multe proiecte personale, chiar şi de familie. Un site despre bărbaţi, cu şi despre bărbaţi, un site despre femei, tot ce înseamnă beauty, şi merg. Dacă ai un target, lucrurile merg altfel. Dacă vrei să faci de toate pe un singur blog, atunci se împart. Blogul meu e mai mult pentru lucruri personale şi pentru ce-mi place mie, călătorii, copil, cumpărături”, mărturisește Lorena Buhnici.

„Lucrurile merg, dar trebuie să ştii să-ţi alegi foarte bine ce vrei să faci şi nu trebuie să iei chiar tot ce vine, trebuie să ştii să alegi ce ţi se potriveşte şi să-ţi cunoşti publicul foarte bine, să ştii ce vor ei de la tine”, adaugă tânăra.

Conform celui mai recent studiu de monitorizare a blogurilor, în România sunt peste 60.000 de bloggeri activi. Cei mai mulți dintre ei se axează pe travel, cooking, fashion și parenting, iar cei mai citiţi ajung să câştige mii de euro pe lună şi zeci de mii de euro pe an.