Sari la conținut
News Alert

Pericolele din produsele fast food

Vorbim aici despre un aport de energie foarte mare, generat de cele mai multe ori de grăsimile care există în aceste produse, astfel încât, fiind hiper-concentrate din punct de vedere caloric, riscul cel mare este determinat de apariţia obezităţii”, spune Gabriela Radulian, medic primar specializat în diabet, nutriţie şi boli metabolice.

Mâncatul nesănătos nu se rezumă doar la micul dejun sau gustări. Masa de prânz este de multe ori oferită de numeroasele shaormerii care s-au deschis în ultimii ani. Iar shaorma cu de toate nu este periculoasă doar pentru siluetă.

„Vorbim aici de asocierea obezităţii cu diabetul zaharat de tip 2, dar vorbim totodată şi de riscul cardiovascular generat de acest aport crescut de lipide, lipide de obicei de tip animal”, explică medicul.

Atunci când vorbim despre shaorma, unul dintre cele mai blamate ingrediente este maioneza. 100 de grame de sos au mai multe calorii decat 200 de grame de pui la grătar.

„Dacă avem sosuri deja prefabricate, cu chimicale, cine ştie ce alte ingrediente 'secrete', atunci sunt de evitat. Dacă sosurile sunt făcute din ingrediente de bază, deci plecat de la zero cu sosul, atunci sosul poate să fie ceva sănătos, să ne aducă un plus nutriţional”, spune consultantul în nutriție Cristian Mărgărit.

Dacă vreţi să preparaţi un astfel de sos acasă, poate fi mult mai uşor decât credeţi.

„În loc de maioneză putem să pregătim un sos de avocado cu lămâi şi îl vom aromatiza cu puţin busuioc şi îi vom da şi un gust mai picant cu nişte fulgi de ardei iute”, spune Andreea Niţu, blogger culinar.

Cum puteţi pregăti o shaorma sănătoasă acasă, dar şi cum puteţi face alegeri corecte la un fast food, aflaţi mâine de la ora 13.30, la emisiunea „Tinereţe fără bătrâneţe”.