Sari la conținut

Poveștile inedite ale mașinilor de epocă din România

Gabriel Bălan se află la volanul unei bijuterii pe patru roţi: un Austin 12 Saloon Windsor fabricat în 1924. Colecţionar pasionat, el a început să cumpere maşini retro în urmă cu șase ani.

A fost găsită într-un grajd de vite, cărau paie cu ea”, spune el.

Nu este singura maşină cu o istorie impresionantă în spate.

Se presupunea că a fost maşina regelui Mihai, primită de la prinţul Nicolae. Ulterior am făcut mai multe săpături şi am aflat că într-adevăr maşina a primit-o când a împlinit 9 ani, dar nu de la unchiul, prinţul Nicolae, ci de la tatăl său, Carol al II lea”, spune Cristian Oprea, proprietarul altei mașini de epocă.

A aparţinut unei doamne care a plimbat-o pe Maitreyi în România după moartea lui Eliade, deci maşina are un istoric deosebit din acest punct de vedere”, spune un alt colecționar, Gabriel Guran.

Printre admiratori s-au găsit şi turişti străini, încântaţi de expoziţie.

„Este foarte frumos. Este foarte interesant să vezi aşa ceva în România. Este minunat”, spune un turist.

Prima oprire a maşinilor de epocă a fost la Constanţa. De aici reginele anilor 30-40 vor pleca spre alte oraşe din ţară.

Turul va continua mâine spre Buzău, apoi mănăstirea Neamţ, Bistriţa, Baia Mare, Satu Mare, Arad, Timişoara, Drobeta Turnu Severin, Craiova, Alexandria şi Bucureşti. Sunt 2200 de km”, spune Bogdan Coconoiu, preşedintele Retro Mobil Club România.