Sari la conținut

Prea multă sare în bucate. Recomandările medicilor

Un studiu recent al prestigioasei publicaţii New England Journal of Medicine privind consumul de sare în 187 de ţări arată că cei mai mulţi oameni folosesc ingredientul în exces. Nici românii nu fac excepţie. La noi consumul depăşeşte zece grame pe zi, adică dublu faţă de cantitatea maximă recomandată de Organizaţia Mondială a Sănătăţii.

Efectele sunt devastatoare asupra organismului, spun cardiologii.

Poate favoriza, prin creşterea volumului sangvin, apariţia hipertensiunii arteriale, iar la pacienţii cu afecţiuni cardiace cronice poate facilita apariţia insuficienţei cardiace”, spune dr. Mircea Popescu, şeful secţiei de cardiologie a Spitalului Judeţean din Oradea.

Un studiu al Organizației Mondiale a Sănătății arată că 80% din aportul de sare provine din alimentele procesate, cum ar fi pâinea, brânza, sosurile îmbuteliate, mezelurile și mâncărurile gata preparate.

Recomandarea noastră este ca toţi pacienţii să renunţe la a adăuga sare în mâncare. Noi recomandăm să se folosească doar sarea din alimente”, spune și dr. Amorin Popa, şeful secţiei de diabetologie a Spitalului Judeţean din Oradea.

Consumate în limitele admise, anumite tipuri de sare pot avea efecte benefice asupra organismului.

Sarea gemă conține, ca și sarea de Himalaya, multe minerale. Sarea marină este folosită mai ales de cei cu afecțiuni ale glandei tiroide, în ea putând fi introdus sau scos iodul care se găsește în algele marine”, spune Celus Apostol, specialist în nutriţie.