Sari la conținut

Scumpiri la UPC. Facturile abonaților cresc de la 1 august

Ambele scumpiri vor intră în vigoare la începutul lunii august, cu un artificiu notabil. În cazul opţiunii Extra Fotbal, clienţii UPC sunt puşi la plată pentru un serviciu pe care nu l-au solicitat. Dacă nu le convine, trebuie să se dezaboneze. Compania anunţă şi o luna de gratuitate, iulie. Luna în care, însă, nu sunt competiţii fotbalistice.

Discuţie Client – Relaţii Clienţi UPC

- Deci doriţi să eliminaţi Extra Fotbal?

- Da. Dar de ce a fost adăugată pur şi simplu în abonament? Alo?

- Dumneavoastră unde aţi văzut că a fost adăugată?

- Am găsit un pliant.

„Deci opţiunea Extra Fotbal va fi dezactivată, dar Disney Junior este o îmbunătăţire a grilei de programe şi s-au majorat pentru toţi clienţii abonamentele cu trei lei”, potrivit reprezentanților Serviciului Relații Clienți al UPC.

Această manevră comercială apare în contextul discutabil al încredinţării directe a drepturilor de difuzare a Ligii 1. Până acum, drepturile de televizare s-au distribuit transparent, prin licitaţie.

Anii trecuţi, Liga 1, alături de multe alte competiţii interne şi internaţionale din diferite discipline sportive, au fost transmise de cele trei canale DigiSport fără niciun cost suplimentar.

În ultimii șase ani, funcţionarea cluburilor de fotbal şi desfăşurarea campionatului naţional au fost finanţate, în cea mai mare măsură, de RCS & RDS. Compania de cablu a plătit peste 150 de milioane de euro, dar a oferit gratuit abonaţilor canalele de sport cu transmisiunile de fotbal. Acum, UPC transferă plata exclusiv în sarcina abonaţilor.

În privinţa celeilalte scumpiri UPC, cu trei lei pentru două noi canale, abonaţii nu mai au posibilitatea refuzului.

„Pentru toţi clienţii s-a făcut această îmbunătăţire şi o majorare cu trei lei a abonamentului. Nu doar acesta este motivul. Cele două canale, introducerea celor două canale reprezintă doar o parte din motivele pentru care abonamentele abonaţilor noştri vor creşte cu 3 lei. În ultima perioadă a existat o serie de costuri care nu s-au văzut în niciun fel pe factură abonaţilor noştri, ci au fost suportate în totalitate de UPC. Mai mult, trustul Pro TV percepe o taxa de redifuzare, în curând şi Antena Group, de asemenea, va percepe o taxa de redifuzare. De asemenea, inflaţia din 2011, până în acest moment a crescut, costurile fiind din 2011 suportate doar de UPC. Mai mult, UPC a păstrat canalele Discovery faţă de concurenţă. Am introdus şi acest Disney Junior, cât şi Look TV. Sunt destule motive pentru care UPC România a luat această hotărâre”, susțin reprezentanții Serviciului Relații Clienți al UPC.

Prin cele două scumpiri pe „nepusă masă”, abonaţii UPC vor plăti cu aproape 50% mai mult, adică 40 de lei.