Sari la conținut
News Alert

Sesizare la CNCD. Campania de promovare a stațiunii Mamaia conține imagini sexiste și incită la hărțuire sexuală

„Campania Mamaia Style promovează sexismul şi un tratament injust şi degradant cu privire la femei, prin sexualizare excesivă şi obiectificare, iar unul din layout-urile campaniei, cel intitulat Bird Wathcing, incită la hărţuire sexuală şi la alte comportamente agresive (verbale, psihice, fizice) din partea bărbaţilor faţă de femei” – se arată în sesizarea depusă la CNCD.

Inclusiv declaraţia primarului Radu Mazăre, cu ocazia lansării campaniei Mamaia Style, reflectă caracterul sexist, incitator la hărţuire sexuală şi la alte comportamente agresive, susțin organizațiile nonguvernamentale.

„Avem mai multe, ce putem regăsi în Mamaia: safari, valuri...(...) Domnişoarele trebuiesc vânate, sunt nişte gazele care trebuiesc vânate. Avem "Bird watching", pot veni spre zona Vadu oameni mai în etate să se uite cu binoclul după păsăretul de acolo sau mai tinerei să se uite şi ei după păsările de pe plajă”, a afirmat Radu Mazăre într-o declaraţie publică făcută la sfârşitul lunii mai.

Organizaţiile nonguvernamentale au solicitat CNCD oprirea campaniei precum şi sancționarea Consiliului Local Constanţa, a primarului Radu Mazăre şi a Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunării.

Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, prin intermediul Departamentului pentru Egalitate de Şanse între Femei şi Bărbaţi, se angajează să atragă atenţia promotorilor campaniei Mamaia Style asupra faptului că materialele folosite aduc atingere imaginii şi demnităţii femeilor din România, se arată într-un comunicat al asociației FRONT.

La apelul Coaliţiei pentru Egalitate de Gen, Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, prin Departamentul pentru Egalitate de Şanse între Femei şi Bărbaţi, a anunţat că va face la rândul sau demersuri pentru retragerea materialelor incriminate şi se va adresa în acest sens Asociaţiei Litoral-Delta Dunării .

Campania Mamaia Style a fost lansată în dată de 13 martie în cadrul Târgului de Turism Romexpo Bucureşti. Printre elementele campaniei se regăsesc şi cinci layouturi - „Safari", „Bird watching", „Surfing", „Snorkeling" şi „Perfect slopes”. Campania „Mamaia Style” este finanţată din taxa de promovare colectată de la hotelieri, proprietari de cluburi, terase, restaurante, magazine şi de la proprietarii de apartamente din Mamaia.

Taxa de promovare a staţiunii Mamaia, obligatorie din 2013, este cuprinsă între 100 şi 4.000 de lei pe an şi este utilizată în proporție de 80% de către Asociaţia Litoral-Delta Dunării, restul de 20% revenind Consiliului Local Constanţa.

Coaliţia pentru Egalitate de Gen este formată din cinci organizaţii nonguvernamentale: Centrul Parteneriat pentru Egalitate – C.P.E., Societatea de Analize Feministe Ana, Asociaţia pentru Libertate şi Egalitate de Gen – A.L.E.G., Asociaţia pentru Drepturile Femeilor Rome E-Romnja şi Asociaţia Front.