Sari la conținut

TINEREŢE FĂRĂ BĂTRÂNEŢE. Calorii pierdute pe ritm de dans

Dacă aveţi sânge... iute, dar şi gânduri mari să daţi jos câteva kilograme, atunci mergeţi la cursuri de dansuri latino-americane. Pe ritmuri de salsa, cha-cha, mambo sau rumba puteţi să lăsaţi pe ringul de dans până la 400 de calorii în doar o oră. Numărul acestora depinde însă de greutatea pe care o aveţi. Mişcările complexe folosite în dansurile latino solicită aproape întreaga musculatură. Astfel sistemul cardio-vascular este stimulat. În plus, vă vor ajuta să vă îmbunătăţiţi echilibrul şi să coordonaţi cu mai multă uşurinţă mişcările. Paşii de cha-cha vă asigură articulaţii sănătoase, iar salsa, cu cel puţin 260 de calorii arse pe oră, poate înlocui cu succes antrenamentele cardio. La final, nu numai că vă veţi descurca excelent pe ringul de dans, dar veţi avea şi coapse de invidiat.

La fel de... fierbinte este şi flamenco. Originar din Spania, acest tip de dans vă garantează picioare puternice şi bine definite. Asta pentru că dansatorii lovesc podeaua extrem de puternic. Recunoscut în toată lumea ca fiind un dans plin de senzualitate, flamenco vă poate ajuta pe termen lung să obţineţi o postură graţioasă.

La acest capitolul este însă de neîntrecut baletul. Iar pe lângă un spate drept, graţie şi flexibilitate, acest tip de mişcare antrenează şi mintea. Pentru că este nevoie de multă concentrare, baletul eliberează tensiunea şi ajută la regăsirea echilibrului.

La finalul unei ore nu numai că ardeţi în jur de 300 de calorii, dar vă eliberaţi şi de stresul acumulat peste zi.

Dintre dansurile clasice, valsul şi tangoul sunt cele mai cunoscute. O oră de tango, chiar dacă nu arde foarte multe calorii, dă fermitate muşchilor, fără să îi dezvolte neapărat. Un alt efect important al acestui dans este comunicarea. Veţi învăţa să comunicaţi cu ajutorul corpului.

Ritmurile orientale sunt şi ele „antrenante” la capitolul calorii pierdute. Belly dance ajută în special zona şoldurilor, coapsele, abdomenul şi braţele. În plus, spre deosebire de alte tipuri de dans, solicită destul de mult şi muşchii spatelui. Mişcările realizate ajută zona lombară.