Sari la conținut

Turismul de podgorie începe să se dezvolte în România

Un tur într-o cramă, care include şi o degustare de cinci vinuri şi aperitive fine, brânzeturi, salam şi fructe confiate, costă cel puţin 36 de lei de persoană.

O cramă din Dealu Mare are geamuri transparente în interior, astfel încât cei peste 200 de turişti care vin într-un singur sezon să poată vedea cum este ambalat vinul cu care se delectează. Următoarea oprire - încăperea unde sunt păstrate butoaie speciale, care dau o aromă aparte vinului.

„Cafea prăjită, această aromă se armonizează bine cu aroma de fructe şi aceasta aromă e datorită învechirii în butoi de lemn de stejar”, a spus Fiorenzo Rista, directorul cramei Vitis Metamorfosis.

Alţi producători organizează tururi pentru firme.

Vin firme la teambuilding, la o petrecere în cramă”, spune Dumitru Varga, directorul cramei Budureasca.

Încasările din aceste tururi nu sunt mari. Podgorenii câştigă însă noi clienţi care vor cumpăra vinurile pe care le-au gustat. De aici vine profitul mare.

În zona Prahova - Dealu Mare, un weekend prelungit la un conac între vii costă 800 de lei de persoană, preţ care include turul a trei podgorii şi cazare.

La 300 de kilometri distanţă, în Constanţa, aproape de Olimp, un investitor francez a adus o parte din farmecul Bordeaux-ului şi a adăugat savoare vinurilor româneşti. A transformat o fermă în cramă cu restaurant şi pensiune.

Avem grupuri din afară, mai mult turism individual, care vor să viziteze crama, apoi o degustare, le explicăm cum lucrăm, apoi o degustare”, a spus reprezentantul firmei Clos des Colombes.

30% dintre vizitatori sunt străini. Ar fi şi mai mulţi, dacă drumurile ar fi bune, spun proprietarii de podgorii.