Sari la conținut

Turiștii români, tot mai pretențioși

În 2010, hotelurile de două stele erau preferate de 60% din turişti. Cinci ani mai târziu, doar 26% îşi mai rezervă camere aici. În general, clienţi vechi.

Dacă vin de atâţia ani aici, îmi convin condiţiile şi restul eu mă descurc”, spune un turist.

Irina Bălău, directorul de marketing al unui hotel de 2*: Turiştii sunt fideli şi revin în fiecare an, deci chiar nu avem probleme în acest an şi în privinţa rezervărilor şi sunt solicitări care curg în fiecare zi.

Opţiunile s-au inversat în 2015 faţă de acum 5 ani. Șapte din zece români vor servicii de cazare mai bune, cu un grad de confort sporit. Se dă o adevărată bătălie pe hotelurile de trei şi patru stele.

„În general caut trei-patru stele, mă interesează foarte mult calitatea, confortul”, spune un turist.

Pe litoralul românesc, dintre cele 323 de hoteluri, cele mai puţin căutate sunt cele de o stea şi de 5 stele. Cea mai vastă ofertă este in schimb la trei stele.

Anca Nedea, consutant în turism: Avem minibar în cameră, aer condiţionat, camera are o terasă generoasă, dotate cu scaune cu masă.

La hotelurile de patru stele, evident, confortul creşte. Turiştii au parte de mai multe servicii, inclusiv de piscine moderne sau de centre spa.

Iulia Damaşaru, director de marketing hotel de 4*: Întotdeauna ne-am bazat pe un anumit segment de oaspeţi şi ne dorim în continuare să crească acest grad.

Și în acest an, Mamaia rămâne stațiunea preferată pentru concediile în țară, urmată de Eforie Nord, Neptun, Saturn şi Venus. Pe segmentul familii cu copii, locul întâi este deţinut de Jupiter.