Sari la conținut

Vacanțe pe bani puțini

În ultimii zece ani, numărul vacanțelor cumpărate de turiștii din România a crescut cu aproape 40%. Un sondaj realizat de BIBI Touring arată că, anul acesta, 42% dintre români vor pleca în vacanţă în ţară, 28% vor să plece în vacanţă în străinătate, iar 23% nu vor pleca în vacanţă. Numărul persoanelor care stau acasă în concediu s-a redus la jumătate în ultimul deceniu, arată studiul.

Totuşi, bugetele de vacanţă ale celor care pleacă rămân destul de mici. 11% dintre familii vor cheltui anul acesta mai puțin de 1.000 lei, 42% vor cheltui între 1.000 si 2.000 lei, 28% au un buget cuprins între 2.000 şi 4.000 lei, iar 17% dintre turiştii români alocă peste 4.000 lei pentru concediul planificat în acest an.

Sondajul arată că numărul celor cu bugete foarte mici este în scădere, în vreme ce numărul celor cu bugete mari şi foarte mari este în creştere.

Cei de la Paralela 45 spun că, în 2014, turiştii românii au cumpărat circuite în valoare de peste 6 milioane de euro, însumând o pondere de circa 15% din cifra de afaceri a agenţiei de turism.

Nivelul de informare al turiştilor români cu privire la opţiunile pe care le au pentru vacanţe este din ce în ce mai crescut, iar românii care aleg circuitele sunt persoane cu o educaţie peste medie.

A crescut cererea pentru vacanţele exotice, precum Mongolia, regiunea Ghana-Togo-Benin şi Kenya. Însă cele mai vândute circuite turistice sunt cele din Europa, îndeosebi din nordul Italiei, Franţa şi Portugalia.

Alte circuite cu cerere mare în rândul românilor sunt cele din Istanbul, Spania, Rusia, dar şi Elveţia.

Conform studiului realizat de către Paralela 45, principalele motive pentru care turiştii români aleg circuitele sunt confortul pe care îl oferă, faptul că pot socializa cu alţi turişti, precum şi eficienţa punctării atracţiilor importante din fiecare zonă.

În plus, în cazul circuitelor, agenţia de turism este cea care îşi asumă rolul de organizator, facilitând accesul turiştilor la elementele culturale specifice destinaţiei vizitate.