Sari la conținut

Ambasada Israelului, despre situaţia turiştilor israelieni care ar fi primit brăţări colorate ce le indicau cetăţenia

Ambasada statului Israel la Bucureşti anunţă, marţi, că a verificat situaţia turiştilor cazaţi la Hotelul Phoenicia din Mamaia, iar reprezentanţii acestuia "au clarificat satisfăcător problema semnalată". Precizările sunt făcute după ce un turist israelian a semnalat că a primit o brăţară de culoare mov care îi indica cetăţenia, după ce s-a cazat într-un hotel din Mamaia, iar ulterior povestea a generat revoltă printre turiştii israelieni care aleg să-şi petreacă vacanţa pe malul românesc al Mării Negre.

"Ambasada Statului Israel a verificat situaţia turiştilor israelieni cazaţi la Hotelul Phoenicia din Mamaia iar reprezentanţii acestuia au clarificat satisfăcător problema semnalată", a transmis, marţi, ambasada, potrivit News.ro.  

Jurnaliştii israelieni de la Israel Hayom au scris că un turist care îşi petrecea vacanţa la Mamaia s-a arătat surprins că străinii realizau imediat că este din Israel şi începeau să îi vorbească în ebraică în staţiunea din România. Însă, acesta a descoperit că angajaţii hotelului la care era cazat au dat brăţări colorate speciale pentru aşa-numitul ”grup din Israel”.

”Am ajuns într-un bar de pe plajă şi s-a întâmplat să văd o listă cu brăţările: pensie integrală, jumătate de pensie şi tot aşa, erau o varietate de turişti la hotel. Însă o culoare mi-a rămas în minte mai mult decât oricare, acel mov de la încheietura mea. Grupul Israel. Imediat am realizat că ăsta era un semn pentru israelieni”, a povestit un turist israelian într-un grup de pe Facebook.

De asemenea, acesta a atras atenţia că israelienii sunt sigurii turişti marcaţi după ţara lor de origine, niciun alt turist străin nu a primit o brăţară specială pentru ţara din care provine. ”Pur şi simplu nu este corect. Sunt de acord că asta ne aduce aminte de acel petic galben”, a precizat el făcând referire la Steaua lui David pe care evreii au fost obligaţi să o poarte în timpul Holocaustului.

Turistul israelian mai spune că a încercat să obţină un răspuns de la angajaţii hotelului, care au dat vina pe compania turistică Kanfei Meshek.