Sari la conținut

Acuzaţii de discriminare a unui copil cu ADHD

Familia unui băiat din Arad diagnosticat cu ADHD acuză şcoala şi părinţii celorlaţi colegi de clasă că îl discriminează. Mama copilului de 10 ani susţine că elevul este izolat şi persecutat. De cealaltă parte, părinţii colegilor spun că acesta este, de fapt, violent şi se tem pentru siguranţa copiilor lor. Autoritatile au deschis o ancheta in acest caz.

Darius este elev în clasa a treia. A fost diagnosticat cu ADHD în 2013. Mama lui acuză că în fosta clasă în care a învăţat vreme de trei ani a fost marginalizat şi discriminat de colegi, iar conducerea şcolii nu a luat nicio măsură.

„Toți păriniții sunt pe noi - nu știu din ce cauză - copii lor sunt răi, dau în copilul meu”, susține Laura Bâra, mama copilului.

„Vorbim de violență, nu de altceva. Amenințări, că aduce un cuțit și își omoară colegii”, spune mama unui coleg.

Pe de altă parte, conducerea Şcolii Gimnaziale Caius Iacob din Arad, unde învaţă copilul, spune că a făcut tot posibilul ca să îl integreze. În urmă cu trei săptămâni a fsot mutat într-o clasă step-by-step, iar starea lui s-a îmbunătăţit. Spere deosebite de clasele traditionale, aici, sunt doua invataoare la 30 de copii, iar fiecare elev primeşte satfel mai multă atentie la clasă.

„Părinții celorlalți colegi au fost nemulțumiți, au făcut presiuni asupra noastră, din cauză că orele nu se desfășurau în condițiile optime. Acest copil pur și simplu perturba ora, se ridica în picioare, se lega de ceilalți colegi”, explică Mihaela Voștinar, directorul școlii.

Psihopedagogul şcolii lucrează cu Darius o oră pe săptămână şi spune că dacă e vorba de discriminare, este una pozitivă.

„Putem vorbi de discriminare? În opinia mea, doar de una pozitivă. Toată lumea îl iubește pe Darius, toată lumea a luptat pentru el”, spune Oana Iva, psihopedagog.

Mama revoltată nu a a depus, însă, nicio plângere la ISJ Arad. Reprezentanţii instituţiei au aflat din presă despre situaţie şi spun vor face verificări.

„Trebuie discutat cu actuala doamnă învățătoare, cu directorul școlii, cu mama elevului și abia atunci trebuie stabiliți pașii urmați”, adaugă Laura Nădăban, purtătorul de cuvânt al ISJ Arad.

Deşi mama spune că, în cele trei săptămâni de când fost mutat la clasa step by step , copilul nu a mai fost discriminat, femeia nu este mulţumită de lectiile pe cale face acolo. Ea se gândeşte să-l mute pe băiat la o altă scoală, într-o clasă tradiţională şi chiar să dea şcoala în judecată pentru discriminare.