Sari la conținut

Alee improvizată asfaltată şi apoi decopertată

O alee care duce spre un cimitir şi care traversează calea ferată Braşov-Bucureşti a fost asfaltată, deşi trecerea pietonilor pe acolo este interzisă. După câteva zile, asfaltul a fost decopertat. Locuitorii din zonă spun că muncitorii care au pus bitum si pietris au venit după câteva zile şi au strans asfaltul. Primăria nu ştie cine a făcut lucrarea, dar verifică firmele care au asfaltat strazile din cartier.

Drumeagul duce către două cimitire aflate peste calea ferată, în zona Cartierului Astra din Braşov. În timp, poteca a devenit o alee în toată regula, iar în urma cu câteva zile cineva a turnat asfalt peste pietriş.

Poteca a fost asfaltată în urmă cu cel mult două săptămâni. Firma care s-a ocupat de lucrare a venit din nou pentru a decoperta tot asfaltul. A rămas vechea alee pe care trec zilnic oameni care vor să ajungă la cimitirul din spatele meu şi care ignoră semnele de avertizare potrivit cărora, accesul este interzis pietonilor pentru că este pericol de accidente.

Localnicii s-au bucurat că aleea a fost asfaltată şi acum nu înteleg de ce, după numai câteva zile, asfaltul a fost luat.

"Am venit şi când am văzut, l-a luat", localnic.

"A fost da, acum în urmă cu doua săptămâni, trei. Era aici turnat, dar ce s-a întâmplat, nu ştiu. Ar trebui să fie găsită o altă soluţie. Da, da. Ori o pasarelă, ori pe dedesubt. Soluţii sunt, dar nu se fac", localnic. 

"Acum am văzut că nu e, dar nu ştiu cine. Ei au scris aici, e normal că e cimitirul şi e trecerea interzisă, dar nu avem pe unde trece oricum. Ca să te duci pe acolo pe jos, cu maşinile da înconjoară...dar pe jos...omul trece pe aici pe riscul lui", localnic. 

Reprezentanţii Primăriei susţin că nu ştiu cine a turnat asfalt acolo.

"A turnat cineva nişte asfalt, pe care după aceea l-a şi luat de acolo este o situaţie absurdă. Vorbim de o cale ferată pe care se circulă destul de mult, este legătura Braşovului cu Bucureştiul", Sorin Toarcea - purtător de cuvânt Primăria Braşov. 

Singurul drum spre cimitire, care nu trece peste calea ferată, presupune un ocol de câţiva kilometri pentru pietoni. Edilii au în plan un proiect mai amplu de construire a unui pod rutier şi pietonal, tocmai pentru a facilita accesul către cele două cimitire. Investiţia ar urma să fie făcută cu fonduri europene.

O situaţie similară este şi la Comarnic. Primăria a amenajat cu ani în urma o scara de acces către calea ferată, deşi şi aici traversarea şinelor este interzisă. Sute de localnici din oraș trec nestingheriți peste linii. Cu riscul propriilor vieţi.

"Trebuie să ocolim doi kilometri, să o luăm pe partea aia, să ajungem aici, dacă nu ar fi scările astea, să o luăm prin pericol", localnic.

"Este periculos, dar altă soluţie nu avem, suntem nevoiţi şi cu copii şi cu...Da...O pasarelă, ceva, să facă!", localnic.

Locul prin care trec oamenii este chiar în fața Primăriei din oraș; totodată, multe din instituțiile publice sunt în acea zonă astfel că oamenii sun nevoiți să apeleze zilnic la scurtătură.

"Am făcut o adresă către Ministerul Transporturilor. Dânşii mi-au răspuns că, la momentul când au făcut modernizarea tronsonului Comarnic-Braşov, când s-a făcut studiul, nimeni nu a venit cu o propunere de a se face aceste traversări peste calea ferată la Comnarnic",  Sorin Popa - primar Comarnic.

Calea ferată împarte orașul Comarnic în două, iar pentru a o traversa, oamenii trec peste opt şine. Dincolo de linii trăiesc peste 5.000 de persoane.

Reporteri: Ruxandra Morar, Sorin Secli
Operatori: Mihai Stan, Richard Szabo