Sari la conținut

Aventură pe 40 de roţi

După modelul celebrului Orient Express, a venit rândul primului tren turistic al României să plece în călătorie. Transilvania Train a plecat azi dimineaţă din Gara Braşov, cu 100 de călători în vagoane şi va face trece prin patru judeţe din Sudul Transilvaniei: Braşov, Mureş, Sibiu şi Alba. Călătorii au plătit între 650 şi 780 de euro de persoană pentru excursia de patru zile, iar pe parcurs vor participa la ateliere meşteşugăreşti, vor face echitaţie și vor avea parte de prânzuri câmpeneşti şi degustări de vinuri autohtone.

Transilvania Train a plecat la ora 10:00 din Gara Braşov. La îmbarcare, turiştii au fost întâmpinaţi cu muzică de fanfară, pe peronul 1 al gării. Garnitura a fost special amenajată pentru această călătorie. Fiecare vagon are câte 46 de locuri şi un bar.

 "Trenul turistic are trei vagoane. În fiecare vagon scaunele sunt aşezate faţă în faţă şi la fiecare există mese, unde turiştii vor degusta vinuri şi vor mânca brânzeturi fine. De asemenea, în fiecare vagon există câte un bar-bistro", Ruxandra Morar, reporter Digi24 .

Prima oprire este la Sighişoara, însă, pe parcursul celor patru zile, turiştii vor vizita oraşele Mediaş, Alba-Iulia, Sebeş, Sibiu şi Făgăraş. Peste tot vor participa la ateliere meşteşugăreşti, de olărit, de ţiglărie sau de gătit şi vor face echitaţie.

"Valea Prinţului Charles, toate satele vechi, fortificate, cetatea Făgăraşului, va fi un program foare strâns. Sperăm să putem să respectăm. Vor fi work-shop-uri, vor fi lucruri tradiţionale sunt sigur că foarte multă lume va fi şocată. Foarte mulţi nu ştiu în ce s-au băgat, nu e simplu să faci lut, să baţi cuie într-o roată, să găteşti..o să fie foarte interesant", turist.

"O să fie o groază de aventuri din ce am văzut, work-shop-uri legate de lucruri  tradiţionale, mâncare bună cu aromele Transilvaniei", turist.

 Turiştii au plătit între 650 şi 780 de euro de persoană, în funcţie de hotelurile unde au ales să fie cazaţi. 5% din banii strânşi vor fi folosiţi tot pentru susţinerea proiectelor culturale din Transilvania.

 "Ne-am bazat pe una dintre deficienţele CFR-ului şi anume şi anume viteza mică cu care CFR-Călători se mişcă prin România. Această viteză de 30km/h este ideală pentru vacanţele de plăcere", Cristian Pitulice, manager proiect.

Nu este prima dată când CFR Călători închiriază un tren pentru diverse evenimente, dar este prima dată când o garnitură este folosită în scop turistic.

"Este primul tren circuit după modelul Orient Express şi România este un loc unde oamenii pot călătorii cu trenul", Alina Predescu, purtător de cuvânt CFR Călători.

CFR Călători a încasat câteva zeci de mii de euro pentru închirierea trenului şi a infrastructurii pentru circuitul de patru zile.

Reporter: Ruxandra Morar
Operator: Richard Szabo