Sari la conținut

Bătrânele doamne, spectacol pe şosele

Piloţi care conduc maşini de epocă s-au întrecut în acest weekend în centrul ţării într-un raliu unde nu viteza a fost cea mai importantă. De la Dacii până la maşini de epocă fabricate în Statele Unite sau Europa, toate au putut fi admirate pe drumurle din Braşov şi Covasna. De această dată, precizia şi atenţia au fost cele mai importante calităţi ale piloţilor.

Poate cea mai spectaculoasă apariţie a fost cea a unei Dacii Estafette fabricată în 1977. Singurul model de Dacie de tip dubiţă fabricat în România. Aceste Dacii s-au făcut între anii 1975 şi 1978 şi în total au fost 642 de exemplare, toate împărţite unor instituţii ale statului. Un model luat după Renault-ul cu acelaşi nume, asamblat în România, singura piesă românească la acest autoturism este motorul de Dacia 1300.

"Cum îmi place mie să zic e maşina unicat în lume. Pentru că alta nu mai există. Mai sunt câteva epave care nu ştiu ce şanse au să fie restaurate. E singura Dacia Escaffete în viaţă şi funcţională la ora actuală", Levente Dudi - pilot.

O altă apariţie inedită a fost cea a unui Chevrolet din 1949. O maşină americană, care la acea vreme avea sub capotă 162 de cai putere. Un precursor al maşinilor de teren din vremurile noastre, modele care însă erau folosite de gangsterii americani.

"E unul dintre primele motoare V8 din istorie, chiar şi fără filtru de ulei. Generaţiei următoare i s-a pus filtru de ulei. Sunt maşini foarte robuste. O am de vreo 6 ani. Nu e greu să o îngrijeşti, e greu să o restaurezi. În momentul în care ai restaurat-o i-ai ma i dat viaţă pentru încă 30-40 de ani", Dan Bengescu - pilot.

În total la start au fost prezente 38 de automobile. Piloţii au străbătut un traseu prim mai multe comune din judeţele Braşov şi Covasna, iar sâmbătă au luat prânzul la castelul Kalnoky de la Micloşoara.

"Este un drum minunat, toată regiunea asta este foarte frumoasă. Vedem minunăţiile României şi vedem nişte drumuri pe care nu-am fi venit dacă nu ar fi cu raliul", Christian Hiver - pilot.

"Noi ne deplasăm în trafic normal şi trebuie să ne deplasăm în probele speciale cu o viteză medie care nu poate depăşi 50 de kilometri pe oră. Aceste lucruri se întâmplă în general pe drumuri libere de trafic", Gabriel Gordea - organizator

Kronstatd Classic Rally a ajuns anul acesta la cea de-a 9-a ediţie.

Reporter: Sorin Secli/Operator: Mihai Stan