Sari la conținut

Birocraţia, piedică în asfaltarea străzilor

Timişoara, Capitala Culturală a Europei in 2021 mai are străzi de pământ. Iar una dintre ele, lungă de numai jumătate de kilometru şi pentru care două administraţii au făcut planuri încă din 2009, trece în noul an tot cu gropi, praf şi noroi. Primul studiu de fezabilitate a fost întocmit în urmă cu 7 ani, însă prima licitaţie pentru desemnarea constructorului a avut loc abia în 2015. Firma nu a făcut nimic, contractul a fost reziliat, iar autorităţile se chinuiesc şi acum să organizeze o nouă licitaţie.

Strada Edgar Quinet se află într-unul dintre cele mai noi cartiere rezidenţiale din Timişoara. Aproximativ 50 de familii s-au mutat în ultimii 10 ani aici, şi-au ridicat vile şi, pentru că nu mai suportau nnoroiul, locuitorii au adus, pe proprii bani, zgură şi piatră ca să poată circula.

Pe stradă locuiesc şi cetăţeni străini. Alături de timişoreni, toţi sunt nemulţumiţi de condiţiile de trai. Iar atunci când plouă situaţia devine cu atât mai grea.

„Este noroios. Acum a pus cineva această zgură, înainte era şi mai rău. Dar trebuie să fi atent atunci când îţi plimbi câinele, este un dezastru.”

„De 8 ani de zile locuiesc aici şi e tot aşa. Cum să fie?! Mocirlă, bălţi foarte mari şi gropi. E păcat şi pentru maşini.”

„Toate gropile sunt pline cu apă, e noroi oricum. Ei au încercat, au vorbit cu cinvea, au adus cu o maşină când au răzuit pe altundeva să aducă şi aici, că altfel toate se umpleau de noroi.”

Primul contract de asfaltare a străzii a fost atribuit în noiembrie 2015. Firma câştigătoare a venit cu o ofertă de 500.000 de lei, dar fiind în insolvenţă nu a reuşit să îşi onoreze contractul. Şantierul ar fi trebuit să dureze 3 luni, însă…

„Lucrările de asfaltare nu au început niciodată. Primăria Timişoara a reziliat contractual cu firma de construcţii la începutul acestui an. Autorităţilor le-a luat 10 luni pentru întocmirea unui nou caiet de sarcini în vederea organizării unei noi licitaţii” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.

De vină ar fi procedurile greoaie impuse de birocraţia românească. De asemenea, autorităţilor le-au trebuit 3 ani pentru a se lămuri că strada le aparţine, după ce un cetăţean a depus cerere de restituire a unei bucăţi din şosea.

„De 3 ani ne străduim că intervenim şi să punem lucrurile la punct aşa cum merită şi acei cetăţeni şi parcă e un făcut mereu să apară câte ceva. E o încurcătură care ne-a împiedicat să facem un nou contract”, susține Nicolae Robu, primarul Timișoarei.

Un nou constructor va fi desemnat abia anul viitor. Astfel, localnicii de pe strad Edgar Quinet mai trec o iarnă prin gropi şi fără asfalt.