Sari la conținut

Călătorie de lux

Cel mai cunoscut tren de lux a traversat ieri România. Garnitura Orient Express a oprit, timp de peste două ore şi jumătate, în Gara Sinaia. Călătorii au fost întâmpinaţi cu fanfară şi au vizitat Castelul Peleş. În acest timp, zecile de însoţitori s-au ocupat de aprovizionarea garniturii şi de pregătirea prânzului pentru călătorii de lux.

Garnitura a ajuns în Gara Sinaia puţin după miezul zilei. A fost cea mai lungă oprire de pe traseul românesc al trenului Orient Express: timp de două ore şi jumătate, călătorii au ascultat muzică de fanfară şi au vizitat Castelul Peleş sau Mănăstirea Sinaia. În tot acest timp, bucătarul şef al garniturii a avut timp să pregătească prânzul călătorilor. Christian Bodiguel are 65 de ani, este din Provence şi lucrează de 30 de ani ca bucătar pe Orient Express.

"Pentru mine, Orient Express este trenul mitic, care te face să visezi, cum spun eu mereu regele trenurilor şi, în acelaşi timp, trenul regilor",Christian Bodiguel, bucătar şef.

Bucătarul şef al garniturii supraveghează personal pregătirea prânzului pentru clienţii Orient Express. Acolo este spaţiul în care se prepară masa, iar aici este unul din vagoanele restaurant ale garniturii.

În acest an, Orient Express are 98 de călători. Iar de ei se ocupă o echipă care numără nu mai puţin de 44 de membri. Trenul are cuşete de lux, restaurant şi bar cu atmosferă specială; din garnitură nu lipseşte nici măcar un magazin cu bijuterii.

"Superb, restaurat ca în anii 20 şi 30. Şi desigur, mâncarea este fantastică, avem un bucătar foarte bun", călător.

"E cel mai cunoscut tren din lume, uitaţi-vă la cât de frumos este. Ce vă place cel mai mult la el? Că este de modă veche", călătoare.

"Superb. Este o experienţă de cinci stele, de talie mondială", călător.

"Sărbătorim a 40-a aniversare a căsătoriei, deci este un moment special. Ce ne puteţi spune despre preţ? Soţia mea a plătit", călător.

Orient Express a plecat vineri, din Paris. Sâmbătă a ajuns la Budapesta şi a intrat în România duminică seara, la ora 23, prin Punctul de trecere a frontierei Curtici. Destinaţia finală este Istanbul. Oprirea de la Sinaia nu este deloc întâmplătoare. Se întâmplă în fiecare an, din 1883, de când regele Carol I a oprit aici garnitura, în chiar primul voiaj. Preţul unei călătorii este de 9000 de euro, pentru fiecare persoană.

"Sunt doar oameni care se bucură de lucruri diferite, în viaţă, oameni care călătoresc prin lume, dar cărora le plac lucrurile speciale, în viaţă",  Bruno Janssens, directorul trenului.

Garnitura are 15 vagoane, o lungime totală de 385 de metri şi este tractată în România de două locomotive.


Reporter: Claudiu Loghin/ Operator: Dan Dascălu