Sari la conținut

Cauza noilor probleme din A1: drenajele proaste

Fisurile și crăpăturile nou-apărute pe lotul Săliște-Cunța al autostrăzii Sibiu-Orăștie au fost remediate, într-o singură zi. Reprezentanții Companiei de Drumuri au găsit și cauza apariției acestora. Aceeași ca și în cazul segmentului de 200 de metri care a trebuit demolat și reconstruit.

Autostrada s-a crăpat săptămâna trecută. Pe o porțiune de 70 de metri, crăpături cu deplasarea asfaltului au apărut nu departe de zona care deja a fost demolată și reconstruită.

"Un drenaj prost efectuat ar fi fost cauza noilor probșeme apărute în această autostradă, susțin reprezentanții Companiei de Drumuri. Din acest motiv, apa s-ar fi infiltrat în corpul autostrăzii, iar aici au apărut crăpături și fisuri. Acestea au fost remediate, în ultimele 24 de ore, de reperzentanții Companiei de Drumuri", Adela Mohanu, reporter Digi24.

Potrivit CNAIR, asfaltul a fost frezat, iar la suprafață a fost turnat un strat de mixtură. Lucrări superficiale, cred observatrii independenți, care reamintesc de probleme apărute acum doi ani, la doar 200 de metri distanță.

"Din păcate, se pare că se repetă episodul din 2015, când, la fel și atunci, mai întâi au apărut niște crăpături, după care s-au făcut câteva cârpeli, au văzut că aceste cârpeli efectiv nu țin și au procedat la închiderea tronsonului de autostradă și demolarea a aproximativ 200 de metri de autostradă. Din păcate, toată autostrada se află pe un sol care se mișcă în mod continuu. Parctic, vorbim de o argilă nisipoasă sau lut și soluția, de la bun început, proiectarea, studiul de fezabilitate, au fost efectuate greșit", Paul Dorneanu, Asociația Construim România. 

Restricțiile, care au vizat o bandă de mers, au fost ridicate de pe șosea. Lucrările de remediere vor continua, însă.

"La dren vor dura aceste lucrări, maxim, preconizăm noi, până la sfârșitul acestei luni. Lotul întreg are anumite probleme. Știm foarte bine că a fost nevoie să și demolăm o porțiune din acest lot, în urmă cu doi ani. Asta a și dus, de fapt, la rezilierea contracului cu antreprenorul Salini Impregilo", Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR. 

Crăpăturile de la km 276 sunt, așadar, departe de a fi singurele defecțiuni care trebuie remediate. În permanență, lotul este monitorizat de lucrătorii de la drumuri, pentru că gropile și deplasările de teren sunt la ordinea zilei.

"Nu sunt mic, nu știu nimic. Ce putem să facem? Asta e, mergem așa cum putem. Mai încet, mai tare...", şofer.

"Sunt gropi, da. Nu seamănă șoselele noastre cu cele din afară, nu seamănă. Nu", şofer.

"Nu-i normal. Adică... Mai ales noaptea, cu lumina farurilor nu poți să eviți tot. Și mașinile se distrug",şofer.

Lotul Săliște-Cunța a fost inaugurat cu o zi înainte de alegerile prezidențiale din 2014. În 2015 a trebuit închis la loc, pentru că un segment a avut nevoie să fie demolat și reconstruit. Autoritățile susțin că reparațiile se achită din garanțiile depuse de contructor, în valoare de 60 de milioane de lei.

Reporter: Adela Mohanu/ Imagine: Lucian Sandu