Sari la conținut

Aeroportul, încă fără finanţare 

Lucrările la pista aeroportului de la Ghimbav au început în luna aprilie 2013, cu aducerea la nivel a terenului pe care va fi amenajat aeroportul. Deşi ar fi trebuit ca pista să fie complet finalizată la 1 decembrie, pe 15 noiembrie 2013 lucrările au fost oprite, pe motiv că temperaturile prea scăzute nu permit turnarea stratului de beton de la suprafaţă. Şantierul a intrat atunci în conservare. În luna martie a acestui an lucrările au fost reluate, însă din cauza vremii nefavorabile dar şi a lipsei de fonduri, construcţia a fost anevoiasă.

Constructorii estimează acum că vor termina complet pista în luna septembrie.

"În acest an vom începe lucrările la suprafaţă de mişcare şi cu aceasta cam 70% din investiţie e gata. Pentru restul însă, nu avem finanţare, iar dacă va trebui să executăm lucrările din banii bugetului nostru ele vor mai dura 3-4 ani. Dacă se doreşte să le finalizăm mai repede vom avea nevoie de sprijinul Guvernului României", a precizat  Aristotel Căncesu - preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.  

Pentru exproprieri şi pista aeroportului s-au cheltuit până în prezent 21 de milioane de euro, iar banii au venit în cea mai mare parte din credite bancare. Pentru continuarea lucrărilor, reprezentanţii Consiliului Judeţean împreună cu primăria din Ghimbav vor întocmi un nou caiet de sarcini şi vor căuta investitori alături de care să realizeze construcţia.

"Vrem să dăm în jur de 1 milion de euro, 37 miliarde ca să poată să continue până la terminarea acelui buzunar de întoarcere unde se întorc navele. Şi aşteptăm colabărări şi cu parteneri privaţi", a spus primarul Ghimbavului Dorel Toma.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean estimează că finalizarea aeroportului va mai costa peste 20 de milioane de euro. O delegaţie a autorităţilor judeţene a mers în China ca să caute finanţare, dar momentan nu este semnat niciun acord. Este posibil însa ca alţi investitori, din Turcia, să negocieze direct la Guvern finanţarea aeroportului.