Sari la conținut

Afacerile în IT, viitorul inteligenţei româneşti

La doar 27 de ani, Paul Bulencea a demonstrat ca imaginaţia, curajul, prietenii şi un pic de noroc sunt ingredientele de bază ale unui start-up de succes. Invitat în 2013 la World Travel Market, Paul a cunoscut un blogger american alături de care avea să dezvolte ideea unei aplicaţii de socializare, pentru sisteme de operare Android şi iOS

"La vremea aceea, mobile-ul era un trend foarte mare, am observat şi cum a crescut Instagram de exemplu şi aplicaţiile foto foarte mult. Tocmai observasem un trend despre care se vorbea la conferinţă, cum că imaginile cu text deasupra o să fie foarte foarte căutate şi sunt cele mai share-uite pe social media şi atunci ne-am gândit... ok, el oricum încercase să facă ceva în online, folosindu-se de un website, dar am decis că e mult mai ok să facem o aplicaţie mobilă", a spus Paul Bulencea - antreprenor.

După ce a analizat cele mai bune opţiuni pe care le avea la dispoziţie, Paul a decis să îşi pornească afacerea în România, alături de câţiva prieteni cu experienţă în programare. Împreună au luptat cu dificultăţile unei astfel de idei, bazată pe asigurarea unui anonimat care să asigure o prezentare cât mai relaxată şi sinceră a utilizatorului.

"De fiecare dată când porneşti un start-up ai nevoie de persoane pe care le cunoşti şi în care poţi să ai încredere. Noi nu am căutat pe cineva pe care să îl plătim şi să ne facă aplicaţia, noi am căutat un partener. Şi când cauţi un partener ca să facă parte din business-ul tău, de preferat este să ai pe cineva în care să poţi să ai încredere şi pe care să îl cunoşti", spune Paul Bulencea.

"Ce putem să facem la început, cum putem să ajungem cât mai repede la un produs finit... cam astea sunt challange-urile de început la un start-up. În ziua de azi sunt foarte multe idei. Foarte, foarte multe start-up-uri, mai ales în domeniul ăsta şi atunci de aici trebuie să vină nu numai munca, calitatea muncii în ceea ce priveşte programarea, ci şi calitatea muncii celor din spate, ceea ce înseamnă marketing, ceea ce înseamnă imaginile on-line ale aplicatiei noastre. Pentru că, în principiu, utilizatorii ţi-i iei din mediul acela" spune Andrei Chiricescu - business analist.

Aplicaţia Sideview, dezvoltată de programatorii braşoveni, a intrat în stadiul de testare la public, fiind deja disponibilă în AppStore. Ea permite alegerea imaginilor din galeria personală şi adăugarea de "etichete" care definesc o categorie sau starea de spirit a utilizatorului şi locaţia. Aplicaţia românească îşi doreşte să elimine competiţia pentru popularitate, oferind utilizatorului posibilitatea de a se exprima sincer şi liber prin fotografie, sub protecţia anonimatului.

Reporter: Liviu Beju
Operator: Alexandru Apetroae