Sari la conținut

Anchetă în cazul elicopterului prăbuşit

Aparatul de zbor decolase de la baza din Câmpia Turzii, Cluj şi urma să aterizeze la poligonul Cincu din Sibiu. Elicopterul IAR 330 PUMA a tranzitat o zonă deluroasă, pe timp de ceaţă şi cu un plafon de nori coborât. Aceasta a fost şi motivul, cred specialiştii în aviaţie, pentru care pilotul a decis să coboare sub plafonul de nori. O manevraă care în unele cazuri poate fi fatală. 

De altfel ipoteza principală a anchetatorilor este confirmată şi de martori care spun că aparatul ar fi atins de două ori copacii. Prima dată, pomii dintr-o lizieră aflată la marginea localităţii Criş.

Aparatul ar fi continuat zborul. La 5 kilometri distanţă un alt arbore a fost atins cu palele elicei. Impactul a fost fatal de această dată.

Anchetatorii au de urmat mai multe căi în cazul accidentului aviatic din Sibiu. Trebuie să verifice istoricul echipajului, orele de zbor şi starea medicală a acestora, dar şi istoricul aparatului prăbuşit.

Conditiile meteo şi modul de dirijare al aparatului de la sol au fost verificate cu atenţie. În ziua prăbuşirii plafonul de nori era la doar câteva sute de metri. Registratorul de voci este martorul a tot ceea ce se întâmplă în elicopter, o probă definitorie pentru procurori.

Sute de oameni au împânzit pe tot parcursul zilei locul în care elicopterul militar s-a prăbuşit. S-a adunat fiecare bucăţică din fuselajul elicopterului.

Epava elicopterului va ajunge cel mai probabil ziele următoare intr-un hangar al unei unităţi de aviaţie din Bucureşti. Aici anchetatorii vor reconstrui părţi ale aparatului de zbor. Vor trebui să afle în cel mai scurt timp ce anume a dus la producerea tragediei. 

Reporter: C. Loghin, L. Rădulescu, D. Popescu
Operator: Dragoş Ghitiu