Autostrada Sibiu - Orăştie, gata în 2015

Data publicării:
AUTOSTRADA SIBIU ORASTIE 1

Veşti proaste pentru şoferii care visau să ajungă anul acesta de la Orăştie la Sibiu pe autostradă. Deja întârziate, lucrările la cei 22 de kilometri de şosea de mare viteză dintre localităţile Cunţa şi Sălişte ar putea fi gata abia la anul. Şefii de la Drumuri se gândesc să rezilieze contractul semnat cu italienii de la Impregilio şi Salini, nemulţumiţi de faptul că drumarii au cerut bani în plus ca să rezolve alunecările de teren care afectează şase kilometri din viitoarea autostradă.

"Impregilio şi Salini trebuie să realizeze lucrările necesare oprii alunecarilor pe banii lor , în cadrul contractului, fără niciun euro în plus. Dacă până luni, nu avem niciun document semnat care să confirme expertizele si poziţia Comisiei Europene, adică să-şi facă treaba pentru banii pe care i-au solicitat la momentul licitaţiei, luni  va fi consiliu de administratie şi va rezilia contractul. Daca autostrada Orăştie Sibiu rămâne în picioare se termină anul acesta, dacă se reziliază luni nu se va termina anul acesta pentru că trebuie să refacă licitaţia", susţine Dan Şova - ministrul Transporturilor.

Deşi, contractul este încă în pcioare, şantierul pare părăsit.

La cei 22 de kilometri nu s-a lucrat niciodată cu spor. Drumarii ar fi trebuit să termine lucrările încă din aprilie 2013, apoi termenul a fost mutat la finalul anului trecut. 

Ameninţaţi cu rezilierea sunt şi drumarii care trebuie să aducă şoseaua dinspre Ploieşti până în Capitală. Deşi lucrările la cei 6 kilometri autostradă dintre centura Capitalei şi Şoseaua Petricani au început în 2012, lucrarea e finalizată doar în proproţie de 30 %.

"S-au cerut o multime de lucrări suplimentare care au crescut preţul iniţial al autostrăzii. Pizzarotti ne-a şi dat în judecată pentru suma consistentă, de 80 de milioane de lei.  Dacă în urma negocierilor, ei înteleg că în preţul iniţial intră rezolvare celor 6,5 km e bine, daca nu, ajungem la reziliere şi aici.

Nu sunt singurele autostrăzi lăsate fără constructori. Şi ultimii 16 kilometri din şoseaua de mare viteză Nădlac - Arad aşteaptă de opt luni, un drumar. Dacă şantierul se redeschide anul acesta, există şanse ca la finalul anului să avem parte şi de o inaugurare, spun autorităţile.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri