Sari la conținut

Braşovenii pot face reclamaţii la Primărie direct de pe telefonul mobil


Aplicaţia le stă la dispoziţie tuturor posesorilor de telefoane inteligente cu sistem de operare android şi poate fi descărcată gratuit. Orice sesizare legată de reţelele de apă şi canalizare, iluminat public, salubritate, semnalizare rutieră, stâlpi sau transport cu care se confruntă cetăţenii pot fi soluţionate mult mai uşor de acum înainte şi într-un timp mult mai scurt.

Primul pas este alegerea domeniului din care face parte problema sesizată. Apoi trebuie descris incidentul. Urmează notarea locului în care a avut sau are loc şi completarea datelor persoanle: nume, prenume, telefon şi adresă de email. Ultimul pas este trimiterea sesizării.

Tinerii, cei mai numeroşi posesori de smartphone-uri, de altfel, sunt de departe şi cei mai încântaţi de noua aplicaţie. "E foarte tare, cred că o să o instalez şi eu. Am văzut noutăţile, în cazul în care apar nereguli sau ceva pot să le trimit direct şi merită instalată!", spune unul dintre ei.

"Noi încercăm să le asigurăm braşovenilor, dar şi turiştilor toate instrumentele de comunicare necesare prin care se pot informa cu ceea ce face municipalitatea, ceea ce se întâmplă în oraşul nostru, iar informaţia să poată primi propuneri, sesizări, de pe toate instrumentele", explică Sorin Toarcea - purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.

Aplicaţia, care se numeşte Primăria Braşov, permite vizualizarea camerelor web din oraş, gestionate de Primărie, tururi virtuale ale oraşului sau urmarirea stadiului de rezolvare a unei solicitări.

"A fost o muncă de structurare mai logică a informaţiei în cadrul aplicaţiei. În acelaşi timp, un efort continuu de a o face cât mai simplă, cât mai uşor de interes", spune Sorin Muflic, dezvoltatorul aplicaţiei.

Aplicaţia a fost oferită gratuit autorităţilor locale de firma de soft care a creat-o.

Reporter: Sorina Secelean / Operator: Răzvan Rădache