Sari la conținut

Competiţia maşinilor elegante

30 de maşini s-au înscris în cursa pentru câştigarea titlului de cea mai elegantă maşină istorică din ţară. Adrian Pintea a fost un jandarm francez din anii '70 şi care s-a prezentat la concurs cu un model de Citroen DS 21 Pallas asemănător celui din filmele cu Louis de Funes.

„A fost prima maşină căruia i s-au aplciat în serie mare frână cu discuri, avea faruri direcţionale, volan cu o spiţă, suspensie hidropneumatică, deci era un unicat pe vremea aceea. Şi conform acelor ani maşina a fost în foarte multe filem cu Jean Marais, Louis de Funes", Adrian Pintea, proprietarul maşinii.

Un alt model elegant cu care participanţii speră să câştige locul I în cadrul competiţiei a fost un Mercedes 220 B Cabriolet din anul 1953. Proprietarul a cumpărat maşina din Statele Unite ale Americii cu suma aproape 60.000 de dolari şi a mai investit încă 40.000 de dolari în restaurare, dar spune că a meritat toţi banii.

"Lăsată aşa vreo 50 de ani într-un hambar, a plouat pe ea. Am sablat-o, a fost o procedură foarte costisitoare, a durat vreo doi ani şi..cu piese foarte greu de procurat că fiind din 1953, caută piese pe internet, dar m-am descurcat. Cert e că acum e completă. E cabrio. E o maşină care s-a făcut în 997 de exemplare atât. Vă daţi seama că mai sunt probail puţine",  Iacob Epure, proprietarul maşinii.

Fiecare maşină a fost atent analizată de un juriu care a avut în vedere patru criterii de jurizare.

"Gradul de originalitate în raport cu modelul istoric pe care îl reprezintă, pentru că în lumea asta există tentaţia de a aduce mereu în contemporaneitate maşini de acum 40 de ani şi atunci nu mai poate fi original. Ne uităm la cât de bine a fost restaurată fiecare componentă a maşinii. Ne uitaăm la eleganţa maşinii", Dan Vardie, membru juriu.

Turiştii de la Castelul Peleş au fost încântaţi de modele de expuse şi s-au fotografiat în permanenţă cu maşinile vechi.

"Cred că sutn foarte elegante, mai ales că au şi tradiţie. Sunt foarte atractive şi e foarte plăcut că au fost expuse la castel", spectator.

"Superbe! Fiecare maşină înglobează o istorie destul de bogată şi pentru asta merită toată consideraţia şi aprecierea mea."

„Este o reeditare a ediţiilor din 34 şi 35. În România, în perioada respectivă aveam maşini care participau la astfel de concursuri", Gabriel Bordea, vicepreşedinte Club Retromobil Român.

Concursul aflat la cea de-a şaptea ediţie s-a încheieat la Cazinoul din Sinaia cu premierea celor mai elegante maşini. Titlul de cea mai frumoasa masina a salonului a fost obtinut de un PACKARD Super Eight, fabricata din 1938, din colectia omului de afaceri Ion Tiriac.

Reporter: Ruxandra Morar
Operator: Alexandru Apetroae