Sari la conținut

Contract reziliat pentru parcarea din Râşnov

Proiectul are o valoare totală de peste 18 milioane de lei și presupunea realizarea unei parcări cu pasaj rutier sub parcul central al stațiunii Râșnov. Câștigătoarea licitației a fost desemnată o firmă din provincia spaniolă Alicante. Primăria Râșnov a deviat la timp rețelele de utilități care intersectau traseul construcției subterane. Utilajele companiei spaniole nu și-au făcut însă apariția pe șantier.

"Le-am dat ordin de începere încă din 13 iunie, trebuia să înceapă această lucrare, noi am executat devierea rețelelor, am executat tot ce trebuia ca să aibă acces la acest teren, pe care se execută, dar ei nu au executat nimic", precizează Mircea Tobă - șef Birou Urbanism, Primăria Râșnov

Din valoarea totală a proiectului, peste 14 milioane de lei sunt bani europeni, iar trei milioane sunt contribuția Guvernului României. Lucrările ar fi trebuit încheiate pe 6 iunie 2015. Parcarea subterană este proiectată cu o capacitate de 110 locuri. Întârzierile mari îi irită pe toți localnicii din Râșnov.

"Ne-a încurcat și pe noi pe toți. Uite că nu se circulă pe drum, comerțul e la pământ", spune un localnic.

Autoritățile spun că nu au plătit companiei spaniole niciun avans pentru începerea lucrărilor. Sunt însă gata să execute o garanție de aproximatv 52.000 de lei și să recupereze în instanță restul pierderilor.

"Am calculat o serie de penalități, penalități care, după caleculele noastre depășesc un milion de euro. Va trebui să ne îndreptăm în instanță împotriva lor, pentru a recupera aceste penalități, fiindcă sunt penalități care sunt datorate întârzierii acestui proiect și sper ca instanța, în cele din urmă, să aprecieze buna noastră credință", declară Adrian Veștea, primar Râșnov.

Contactat telefonic, fostul șef de lucrări al firmei spaniole, pentru lucrarea din centrul Râșnovului a refuzat să facă orice declarație pe această temă, în lipsa unei poziții din partea directorului companiei.

"Nu mă pot pronunța, nu sunt directorul firmei. Ar trebui să îl intreb pe directorul firmei. Nu știu când putem vorbi, pentru că depinde de când îl pot găsi pe director, să iși exprime o părere", spune Pedro Vicente, fost şef de lucrări firmă spaniolă 

Termenul limită pentru folosirea banior europeni în acest proiect este ultima lună a anului viitor. Edilii stațiunii spun că se pot încadra în acest termen și că finanțarea proiectului nu este în pericol.