Sari la conținut

Curba periculoasă, "îmblânzită" de profesionişti

Drumul are o bandă pe sens, la coborâre, şi două benzi la urcare. Însă şoseaua e foarte îngustă, iar virajele sunt periculoase. În astfel de situaţii, e obligatoriu să adaptăm viteza la condiţiile de drum. Indicatoarele din zonă recomandă maximum 50km/h pentru maşinile mici şi cel mult 30km/h pentru maşinile mari.

"Este o curbă periculoasă, sunt şi indicatoarele de acest fel. Trebuie să începem să reducem, chiar să frânăm şi după care să coborâm în treapta de viteză corespunzătoare efectuării acelui viraj. În niciun caz nu se scoate maşina la punctul mort, în niciun caz maşina nu va fi lăsată inertă", Dan Gîrtofan, pilot.

Cele mai multe accidente din zonă au fost provocate de maşini mari. Anul trecut, în doar două luni, august-septembrie, trei oameni au murit şi alţi 8 au fost răniţi în accidente ce au avut loc exact pe aceeaşi porţiune de drum. În 2009, un autocar cu 40 de persoane a ras parapetul de pe mijlocul şoselei. 3 oameni au fost răniţi atunci.

"Această curbă este una extrem de periculoasă, mai ales pt maşinile mari. Din cauză că banda este foarte îngustă, tirurile, în special, reuşesc cu greu să se încadreze şi de multe ori ating parapetele montate pe mijlocul drumului", Mirela Palcu - reporter Digi24.

Chiar dacă zona e semnalizată corespunzător, specialiştii spun că ar putea fi suplimentate marcajele. Mai ales că numărul accidentelor şi gravitatea lor este tot mai mare

"Eu cred că ar trebui semnalizat mai din timp, chiar de aici, din vârful dealului, de unde începe coborârea, şi refăcute marcajele, chiar şi acele vibratoare care din păcate s-a reasfaltat peste ele şi nu mai sunt eficiente",  Dan Gîrtofan - pilot. 

Vineri, în momentul în care autocarul scăpat de sub control s-a zdrobit de parapet, şoseaua era perfect uscată. Autorităţile iau în calcul varianta unei greşeli a şoferului, dar nu exclud, încă, nici varianta unei defecţiuni tehnice a autocarului.

Reporter: Mirela Palcu
Operator: Lucian Păculea