Sari la conținut

De vânzare, dar scump. În Braşov sunt cele mai scumpe proprietăţi de vânzare din Transilvania

În Braşov sunt cele mai scumpe proprietăţi de vânzare din Transilvania. Stau mărturie hotelurile sau ansamblurile turistice din Poiana Braşov dar şi din centrul vechi al oraşului. Spre exemplu, în staţiunea braşoveană este scos la vânzare un complex hotel-restaurant înfiinţat în anul 1997 şi care, în timp, a devenit un adevărat brand al României, datorită mâncărurilor tradiţionale şi activităţilor în aer liber oferite turiştilor.

Complexul Stâna Turistică este vândut cu suma de şapte milioane de euro. Restaurantul are o capacitate de 300 de locuri în interior şi 400 pe terasă. Proprietarul a construit şi un hotel cu 17 camere, finalizat parţial. Iar pe lângă complex este vândută şi o suprafaţă de teren de 8.000 de mp.

Şi în centrul vechi din Braşov este scos la licitaţie un hotel orientat preponderent către turismul de afaceri. Iar activitatea turistică în clădire a început în anul 2010. Hotelul de trei stele este scos la vânzare de o bancă la preţul de 3,2 milioane de euro. Dispune de 34 de camere, două restaurante şi o sală de confetinţe de 80 de persoane.

Şi în alte staţiuni turistice din Ardeal sunt astfel de proprietăţi de vânzare. Spre exemplu, în staţiunea Băile Felix proprietarii unei pensiuni de trei stele au decis să o vândă pentru că numărul turiştilor care vin în zonă scade tot mai mult, iar clădirea este tot mai greu de întreţinut. Pensiunea are 18 camere toate au pat matrimonial, baie în cameră, baie cu hidromasaj, balcon, televizor şi minibar. Iar pentru a o vinde cât mai repede, proprietarii pensiunii sunt dispuşi să lase la preţ atât cât este nevoie. Preţul de pornire al negocierii este de 1,8 milioane de lei.

Agenţii imobiliari spun că se observă o creştere a numărul de hoteluri şi pensiuni scoase la vânzare, comparativ cu anii trecuţi. Iar acest lucru se întâmplă din cauza faptului că proprietarii de cele mai multe ori întâmpină dificultăţi în afacere, ori au din ce în ce mai puţini clienţi. Însă cererea pentru astfel de proprietăţi nu este deloc mare.

"Ar exista clienţi sau cumpărători în ideea în care li se prezintă cu adevărat o oportunitate, să fie ceva sub preţ de piaţă, sau să fie ceva care se apropie de un business senzaţional. În momentul acela probabil că un om cu bănuţi ar prefera să facă pasul acesta şi să cumpere un hotel sau o pensiune deja construită, cu un business sau un vad format", spune Alexandru Văcaru, agent imobiliar

Achiziţia unei pensiuni şi succesul unei astfel de tranzacţii imobiliare nu ţin doar de suprafaţa utilă, de dotări sau poziţie. Importante sunt uneori brandul sau posibilităţile de extindere, ca şi conexiunile pe care pensiunile respective le au cu agenţiile de turism.

Reporter: Ruxandra Morar, Yvette Sala-Mârza
Operator: Alexandru Apetroae, Darius Pop