Sari la conținut
News Alert

Drumuri de interes naţional, pericole pentru şoferi

Când vine vorba despre reparaţii de drumuri, improvizaţia este soluţia salvatoare pentru multe şosele din România. Scânduri şi prăjini din lemn ţin locul parapeţilor pe Drumul Naţional 73, în zona Fundata, iar acolo unde lipsesc, pentru că drumul s-a surpat, au fost montate provizoriu blocuri din beton, care mai mult încurcă traficul, pentru că îngustează o bandă de drum.

Blocurile din beton sunt totuşi un progres faţă de săptămâna trecută atunci când lipsa parapeţilor de protecţie era marcată doar cu nişte benzi din nailon.

"Erau doar nişte benzi reflectorizante, care au fost înlocuite cu nişte parapeţi, provizoriu, probabil, până la reparaţia drumului. Probabil că cei de la Drumurile Naţionale se bazează pe vigilenţa şoferilor", a spus  Marian Pâtea - primar Fundata. 

Şoferii care trec prin zonă spun însă că pe drumurile din România vigilenţa nu este de niciun folos.

"Chiar ieri, din cauză că şoseaua e foarte îngustă aici, când s-au petrecut două maşini, una din ele a lovit capul de pod şi omul şi-a făcut maşina zob", susţine un turist.

"În fiecare an se surpă din şosea. Deci, eu în fiecare an, cel puţin 3 căruţe de piatră le adun din curte", spune un localnic.

Compania Naţională de Drumuri a făcut un nou studiu de fezabilitate, pentru modernizarea DN73, iar lucrările sunt estimate la în valoare de 113 milioane de euro. Nu se ştie însă când vor începe reparaţiile.

Nu departe, pe Drumul Judeţean 370, care traversează Şirnea, primul sat din România care a căpătat statutul de aşezare turistică, situaţia este şi mai gravă. Aici nu a mai fost turnat asfalt de 20 de ani, astfel că şoseaua arată mai degrabă ca o uliţă de sat, plină de petice şi gropi.

"E jalnic! Eu vin din Alexandria.  Am venit să vedem peisajul, dar drumul e foarte prost", spune un turist.

Drumul este administrat de Consiliul Judeţean Braşov, care ar fi demarat procedurile pentru iniţierea unui proiect de reabilitare, în valoare de peste un milion de euro.