Sari la conținut

Idei tinereşti, afaceri profitabile

Diana Rus este o tânără din Sălaj şi conduce o asociaţie care se ocupă cu promovarea educaţiei nonformale. A venit la Startup Weeeknd la Brasov cu gandul să-şi deschidă o altfel de afacere. Un site pe care oamenii pot face donaţii cauzelor sociale. În schimb, ei primesc reduceri pentru obiecte sau servicii ale unor companii partenere în proiect. Alături de alte 6 persoane care au crezut în această idee de business, Diana şi colegii ei lucrează de zor la crearea afacerii.

"Noi vrem să promovăm responsabilitatea socială dar în acelaşi timp să convingem oamenii că o donaţie nu este un act de a întinde mâna cât e modalitatea de-a ajuta şi dacă asta îţi aduce şi ţie un beneficiu mi se pare că e reţeta perfectă", a spus Diana Rus - concurentă. 

40 de tineri din Timişoara, Cluj, Bucureşti, Braşov şi chiar din Canada au încercat să surpindă juriul format din specialişti în domeniu, cu idei îndrăzneţe care se pot transforma în afaceri de succes.

"Oferim opţiuni de petrecere a timpului liber, evenimente setate în funcţie de preferinţe pe de-o parte sau evenimente care să te scoată total din aria ta de confort", a precizat Mihai Bucşa - concurent.

"O să facem o aplicaţie pe telefon care să-ţi permită să faci propriul tricou sau alt lucru vestimentar, faci comanda şi îţi vine într-o zi două la tine acasă ", povesteşte Octavian Stavăr - concurent. 

"Ca turist sunt foarte interesat să-mi personalizez călătoriile şi ideea de bază este o platformă care te va ajuta să explorezi o regiune în funcţie de interesle tale ", afirmă Philippe Lindsay - concurent.

Tinerii antreprenori nu fac totul de capul lor, ci sunt îndrumaţi de mentori.

"Participanţii nu au suficiente resurse care să fie alături de ei în acest moment, executanţi, designeri şi asta va fi o provocare, dar ideile sunt interesante ", spune Evghenios Skitsanos - mentor. 

Câştigătoarea concursului a fost echipa Trav Joy care a construit o platformă online pe care turiştii pot posta detalii din planurile lor de călătorie şi pot obtine informaţii actualizate despre destinaţiile de vacanţă. Câştigătorii au primit un domeniu gratuit pentru site-ul companiei nou formate şi participarea gratuită la faza următoare a concursului. Conceptul Startup Weekend a fost dezvoltat în Statele Unite și preluat în peste 100 de țări din toată lumea.