Sari la conținut

Lucrări cu ţârâita, greşeli cu nemiluita

Problemele au apărut încă din primele zile de la începerea lucrărilor, adică 21 septembrie. Muncitorii s-au apucat să scormonească fundaţia drumului fără să ţină cont de lucrările deja existente la reţelele de utilităţi. Astfel, au reuşit să distrugă o parte din căminele de gaz şi apă potabilă.

Nu este singura neregulă apărută pe parcursul lucrărilor. Pe o porţiune de mai bine de o sută de metri nu s-au respectat procedurile de asfaltare, iar stratul de stabilizare, din beton, a fost turnat direct peste pământ şi nu peste un strat compact de pietriş, cum ar fi trebuit. Aşa ar fi şi rămas dacă un responsabil pe proiect de la Primărie nu ar fi semnalat constructorului greşeala, care a fost nevoit să sfărâme betonul şi să refacă lucrarea în conformitate cu standardele. Reprezentanţii firmei dau vina pe muncitori.

"Noi o decopertăm. Deci avem o zonă de 130 de metri, unde trebuie să scoatem betonul. (reporter: Păi din ce cauză, doamna inginer?) Pentru că oamenii nu au fost supravegheaţi. (reporter: Oamenii nu au ştiut că nu trebuie turnat beton direct peste pământ?) Ba au ştiut, dar ştiţi, lângă om trebuie să stai", spune Steliana Niţoiu - inginer în cadrul firmei constructoare.

Lucrarea ar avea ca termen de finalizare 60 de zile. În aceste condiţii însă, avansează foarte greu. Mai mult, nimeni nu îşi explică de ce, deşi a trecut o lună de la începerea reabilitării, pe teren se află un singur utilaj.

"Se mişcă foarte încet şi vedeţi deranjul, cu bordurile care de abia au fost puse", spune un localnic.

Nu au forţă de muncă. Le-am trimis două somaţii până acum, cu termen de remediere două zile, deci până mâine. O să vedem. Dacă nu intră la normal o să reziliem contractul", spune Felicia Oltean - şef Serviciu Admin. Domeniului Public şi Privat, Primăria Câmpina. 

Autorităţile locale cred că sursa problemei este felul în care se încheie contractele de achiziţii publice în acest moment, când câştigătoare sunt firmele ce propun preţurile cele mai mici, chiar şi cu un palmares sărac.

"Există riscuri şi sper că schimbarea legii achiziţiilor va aduce o îmbunătăţire a situaţiei actuale. Adică nu se va mai discuta despre cel mai mic preţ ci despre cea mai bună ofertă economică", spune  Horia Tiseanu - primarul oraşului Câmpina.

Asfaltarea drumului de nici doi kilometri ar trebui terminată până la începutul lunii decembrie. Valoarea contractului de reabilitare este de aproximativ 1.800.000 lei, cu TVA.

Reporter: Sorina Secelean
Operator: Alex Apetroae