Sari la conținut

Nemulţumiţi de cardurile de sănătate

Problemele în sistem au apărut încă de la primele ore, iar pacienţii au fost nevoiţi să stea mai mult timp la uşa cabinetelor.

"De două ore stăm aici. Încă nu ne-a rezolvat. Fără card era mai bine", spune un pacient.

"Nu s-a corelat şi nu s-a îmbunătăţit nimic", spune alt pacient.

"Eu pot să le eliberez reţetele, nu pot să le validez, pentru că nu figurează ele, reţetele şi consultaţia, pe card şi să-i rechem pentru a le valida şi pentru a fi citite pe cardul de sănătate", declară dr. Adina Ancăn - medic primar medicina de familie.

Cu toate acestea, sunt mulţi medici de familie care refuză să îi consulte pe pacineţii care vin fără card. Aşa că astăzi, la sediul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate zeci de oameni s-au pus la coadă ca să îşi ridice documentul.

"Mi s-a spus că nu mai îmi dau medicamentele pentru că nu am card. Şi acum vin din nou, ca să stau la rând", spune un braşovean 

Reprezentanţii Casei de Asigurări spun însă că există variante, astfel încât toţi pacienţii să beneficieze de servicii medicale.

"La momentul acordării serviciului medical, dacă nu se poate realiza conexiunea la internet, serviciile medicale acordate se pot acorda în sistem offline, urmând ca aceştia să aibă obligaţia ca în termen de 72 de ore să le raporteze în sistem online, pentru validarea şi decontarea acestora", spune Anca Daisa - purtător de cuvânt CJAS Braşov.

În judeţul Braşov, 16.000 de persoane nu şi-au primit cardul de sănătate. Reprezentanţii CAS spun că medicii şi farmaciştii îi pot servi şi fără card, după ce verifică pe site-ul CNAS dacă sunt sau nu asiguraţi.

Reporter: Liviu Beju
Operatori: George Oltean, Zoltan Racz